Abs bremse problem

Hej alle.
Jeg har et dumt spørgsmål, som går ud på om man kan slå abs bremsen fra, så man kun har den almindelige bremse funktion tilbage. Grunden er at den er i stykker, og jo koster en hulens masse penge. Har fået skiftet følerne ud, uden nogen virkning. Håber at i kan hjælpe.
Hilsen Foyn.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er vel ikke fordi, du har uens store hjul på din bil??

Med venlig hilsen
ktm

 

Nej. Det startede med at bremserne huggede midt på sommeren på tør vej, som om de troede at vejen var isglat. Nu slår den abs bremsen fra i tide og utide (advarsels lamber lyser op). Nogen gange når man trykker på bremsen siger den en lyd som om en fjeder der spændes eller trækkes ud. Når det sker bremser den meget dårligt, men den efterfølgende opbremsning er normal, dog lyser advarsels lyset herefter op i instrument brættet (bremse og abs).
OK, det var bare det, der for første gang gav mig problemer med min borgergryde, udstyret med sådanne moderniteter!
Ellers har jeg ikke en dyt forstand på, hvad man kan gøre sikkerhedsmæssigt forsvarligt.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej
Det går nu ikke at slå abs'en fra, det er jo en del af bilens sikkerhed, du bør sætte din og andres sikkerhed højere end det økonomiske.
Du vil jo heller ikke kunne få den synet....

Men jo den vil jo nok kunne sættes ud af funktion

mvh jens
Det er nemlig det jeg vil. Sætte den ud af funktion. Det er jo ikke ulovligt at køre rundt i en bil der ikke har abs bremser. Hvad med alle de gamle biler der er lavet før abs bremsen var opfundet. Det almindelige bremse system virker jo stadig, men laves skal den under alle omstændigheder. Ville bare høre om man kan sætte abs funktionen ud af funktion.
Annonce
Ikke fordi jeg vil være medvirkede til at gøre din og andres sikkerhed ringere, men man kunne jo forestille sig at sikringen til abs´en kunne være sprunget, så har jeg ikke sagt for meget.

Mvh. K.Davidsen

Prøver at tjekke.Ville jo være dejligt vis det bare var det.
Du skal forstå hvad jeg mener og fjerne sikringen, på den måde kan du slå din ABS fra.

Mvh. K.Davidsen

Ok. Jeg forstod det som noget andet. Tak for forklaring. Det er dog kun en midlertidig løsning. Jeg må nok se i øjnene at det bliver en dyr omgang denne gang. Tak til alle for hjælp og indsigt

Hej

Du skal lige være obs på, at når den er født med abs, så skal det virke.

mvh jens

 

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis