Oprettelse af trådløs netværk - how to ?

Hej LSD

JEg søger lige et råd fra een af jer eksperter.

Jeg har en almindelig stationær med almindelig bredbånds TDC tilslutning.
Jeg har nu købt en Medion bærbar med trådsløs netværksforbindelse og alt muligt.

Nu er jeg godt klar over at jeg skal have koblet en "router-dims" eller hvad den hedder til min bredbåndskasse - eller på min stationære - men hvad er det LIGE jeg skal have fat i ?

Jeg vil naturligvis gerne have det således, at min søn kan bruge den bærbare på nettet, uden at den stationære er tændt.
Men samtidigt vil jeg også gerne have at de to kan snakke sammen, hvis jeg f.eks. ønsker at printe noget ud fra den bærbare, via den printer som er koblet til den stationære.

Hvad hedder den dims jeg skal have fat i ?. skal den kunne noget specielt ?. Junior spiller online.
Og skal jeg bare bruge Microsoft guiderne til at oprette netværk - eller hvordan ?

På forhånd tak for hjælpen !

Med venlig hilsen

Niels Vangsøe

Vangsoe
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du køber dig en trådløs router.
Kobler den til dit TDC net. Derefter et kabel fra routeren til din stationære. Så skal du sætte din router op, med ID, sikkerhed osv. Herunder også et net-id og password.

Så sætter du sønnens laptop til at søge efter trådløse net.
Den finder så dit net-id og han skal nu indtaste password.

Wupti... så har du trådløst internet og også internet på den stationære.

Derefter laver du din printer til en netværksprinter/delt printer og sønnen kan nu udskrive dokumenter på den.

Skriv hvis du løber ind i problemer.... så kan de jo nok løses...

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Gør flg, så er det "nemt"

Stik i væg -> Modem -> Wireless router -> Lan1 i router -> PC

tænd hele balladen, åben din browser (internet explorer) og så skriver du 192.168.0.1 eller 192.168.1.0 alt efter hvilken interne IP din maskine har fået... kan du ikke finde den den vej, så åbner du cmd promten og skriver ipconfig /all så kan du se din interne ip samt den IP din router har fået...

Så logger du ind på din router og opsætter wireless access. sørg for at vælge en std som også understøttes af den nye laptop...

og som jbr skriver så fint, driller det så skriv igen, det er ikke så galt...

/mkh
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis