Startproblemer - Polo 6N

Hejsa. Har en VW Polo 1,3 fra '95. Har ikke de haft de vilde problemer med den, udover at når den har kørt en kort tur, så har den problemer med at starte igen bagefter. Problemet er ikke konstant, det opstår en gang imellem - nogengange ofte end andre gange. Har ikke så meget forstand på denne bil, men kan høre at bilen tænder og man kan nå at give den lidt gas med speederen, hvor den så herefter bare slukker igen.
Håber der er nogen der har en idé til hvad dette problem kan være
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg mener helt bestemt at der sidder en fødepumpe i tanken som nok er ved at dø.. så får motoren ikke noget at leve af... når ikke der bliver pumpet brændstof op..

Evt. kan du slå på tanken mens der er tænding på og så høre om der er noget der snurre..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg står med nøjagtig det samme problem.
Min polo er en 1,6 fra 95' med 200.000 på tælleren.
Opdagede mit problem da jeg en dag havde kørt tanken næsten tom. Siden har den startet, for med det samme at gå ud igen? Men lige pludselig kan det.
Meget mystisk og umiddelbart så tænker jeg brændstoffilter?
Den kører super når den er startet - kun når den skal starte at den ikke vil.
nu ved jeg ikke lige om den er med kaburator eller indsprøjtning , men i begge tilfælde er det mest sansynligt koldstartsanordningen den er gal med , kan også være selve tændingen den er gal med
hvis den ellers køre godt nok når den først er igang har det intet med fødepumpen eller filter at gøre
Skrevet af bredker på 05 maj 2010 21:16

hvis den ellers køre godt nok når den først er igang har det intet med fødepumpen eller filter at gøre
Det er præcis det jeg oplevede.. at når først den var i gang var der ingen problemer og den kørte godt..
Men den ville ikke starte uden jeg lige bankede på tanken.. Nu har den fået en ny fødepumpe og der er ingen problemer mere..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hmm.... det er jo muligt at det også er der den er gal.
Har lurret at min kun starter når den er kold - den VIL bare ikke når den har kørt mere end 5 min....
Tror i at det er muligt at få det "læst ud" - kender nemlig en der har sådan en agregat.

Mik
Annonce
Hej igen!

Update!!!

Så fandt jeg løsningen på problemet.

Det viste sig at det er pga at min kølevæske har været for lav på et tidspunkt (lampe lyste). Der er blevet sendt et signal til styreboksen at motoren har været for varm, og den har mekanikeren nu resettet og nu starter vi fint igen - også selvom den er driftsvarm .

Tak for svar på indlæg!

Mikael
Okay
Hvis den nu skal resettes næste gang, så tag det ene kabelsko af og vent et kvarters tid,sæt det på, så er den resettet.

Med venlig hilsen

Søren
Super fedt.

Tak for den information.

mik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind