ruderens som hos mekanikeren

hej.

Vi lånte noget ruderens fra en mekaniker som stank langt væk af sprit og det virkede meget bedere end det vi havde købt i dyre domme i butikkerne.
Nu tænker jeg, er der nogle af jer som har en opkrift på en super ruderens til bilerne som kan bruges ude og inde om som bare virker og man kan opbevare i en sprayflaske så man ikke skal lave nyt hver gangt?? 

HÅBER
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
citronsyre, isopropylalkohol og afkalket vand

 

Du kan også bare købe en alm. sprinklervæske og så komme ½ teske opvaskesæbe i og en sjat 3 dobbelt salmiakspiritus i

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

grandoldman>>>den blanding vil ødelægge lakken og gummilister ret hurtigt , så det kan hurtigt blive et dyrt forsøg
opvaskemidlet tager den voks der er poleret ned i lakken for at holde den pæn og beskytte der hvor det er smårisser
det samme gør salmiakspiritussen , samtidig med at den også kan opløse den gumme og plast der er omkring vinduer olig
Nu spørger manden efter ruderens .. så skal han vel ikke pladre det hele ud på bilen så den bliver badet i det..

Hvis man vil have noget der fjerner trafikfilm, insekter, snavs og evt. røg så skal man have noget krad-børstigt noget.. og det tager nok også voksen.. om det kommer fra en mekaniker eller ens eget køkkenbord..

Forøvrigt får man vokset lakken hver gang man er i vaskehal..

Men ellers er den eneste løsning jo at ringe og spørge sin mekaniker hvad det hedder det han lånte..

Men ellers kan det jo være sådan noget her som forhandles af bl.a. Brødrenes Autodele
Men hvor godt det beskytter gummi og lak siger de jo ikke noget om..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

"... fra en mekaniker som stank langt væk af sprit"

Uha uha, kedelig oplevelse

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Skyld forruden med vandslangen. Lad vandet rende af ruden. Tag 1 æble og del det i to halvdele. Gnid på ruden med det halve æble og vask bagefter med lidt opvaskemiddel. Jeg har prøvet meget, men dette virker og fjerner den mest genstridige trafikfilm og indtørrede insekter. Den anden halvdel af æblet spiser Du efter endt arbejde.

 

Skrevet af bredker på 05 maj 2010 05:41
grandoldman>>>den blanding vil ødelægge lakken og gummilister ret hurtigt , så det kan hurtigt blive et dyrt forsøg

Så kom der liv i tråden igen..

Tror du misforstår mig.. du pudser vel ikke hele bilen i det.. Der bliver spurgt efter ruderens..
Hvis du bruger det i sprinkleren som de forslår på EB er det en anden sag.. men jeg har selv prøvet det på en gammel bil og man kan ikke se den mangler voks..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis