Tilbygningsprojekt Materialeliste og div. spørgsmål

Hej.

Vi er igang med at lave budget til en tilbygning og i den forbindelse har jeg lavet en materialeliste.
Jeg poster den selvfølgelig hvis nogen vil kigge den igennem og komme med kommentarer hvis i ser noget som mangler e.lign.
Men jeg har selv manglet noget at gå ud fra og har også set flere som har efterspurgt en sådan liste.

Lidt om byggeriet:
En tilbygning på ~38m2 som skal indeholde nyt stort bad på ca. 11m2 og soveværelse i resten.
Soklen støbes ned tilfrostfri dybde eller bæredygtig grund. I betondækket bliver der udlagt radonspærre isoleret med 275mm polystyren og kantstrimler monteret mod sokkelkant. I betonlaget vil der blive udlagt rionet og hertil bundet gulvvarme. Soklen bliver stødt af fagmand.
Tilbygning udføres i mursten som vandskures på 2 facader og den sidste facade laves i sort klink beklædning, dog med synlig muret gavlkant. Muren laves laves med 190mm isolering og 8 murbindere pr. m2. muren bliver ialt 410mm. Indvendige vægge bliver ligeledes muret og vandskuret. 
Taget udføres som et lavhældningstag med 5° hældning udført af spærtræ med krydsfiner og tagpap. Taget isoleres med 350mm isolering. 

Men til et spørgsmål:
Er her nogen som ved hvormange trækbånd jeg skal have ned i soklen?

Mvh Max

PS: jeg har været i tyskland for at snakke priser, jeg forventer at få nogle priser i næste uge. Hvis det har interesse kan jeg poste lidt om det også.


<p>---------------------------<br /> Mvh Max</p> <p>Nu med brændeovn</p>
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan desværre ikke hjælpe dig så meget med gennemgang af din materiale liste... men ser dog ud til den er rimelig omfattende og at der er tænkt på det meste... Men fin ide og glæder mig til at se når der kommer priser på

Mvh
Linding

Udlært Styrings & Regulerings Elektriker (Industri Elektriker)

Hvis du kun vil have 275mm polystyren, skal du op i en trykstyrke 180 - 200. De normale G 60 og 80 skal der 300mm af, for at leve op til isoleringskravet.

Der skal et kryds på hver langside, så 4 trækbånd i soklen.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

dybest set skal du vel have trækbånd for ca. hver anden meter - men det kræver jo en ingeniør beregning hvis du skal være helt sikker.

Jeg ville overveje at lave en kileopbygning af taget da 5graders hældning ikke er ret meget, hvorfor det næppe kommer til at virke særlig pænt inden for. .......men det er vel en smagssag.

hvad skal du bruge fuglegitter til? Burde nok nærmere være snefangsrør....

gernerelt er din liste meget specifik - og alligevel vil der komme nogle overraskelser. Istedet for at præcisere alt omkring tagpap arbejdet så få et tilbud, hvor det er op til leverandøren at købe og montere fodblik , udluftning osv. - det er alligevel en del af deres pris

blot et par hurtige tanker

Tak for den info. Du har vel ikke en ref. hvor jeg kan læse lidt om det med fundamentet - inden jeg snakker med ham der skal lave det?


<p>---------------------------<br /> Mvh Max</p> <p>Nu med brændeovn</p>
Skrevet af boso på 04 maj 2010 23:22
dybest set skal du vel have trækbånd for ca. hver anden meter - men det kræver jo en ingeniør beregning hvis du skal være helt sikker.

Jeg ville overveje at lave en kileopbygning af taget da 5graders hældning ikke er ret meget, hvorfor det næppe kommer til at virke særlig pænt inden for. .......men det er vel en smagssag.
 

hvad skal du bruge fuglegitter til? Burde nok nærmere være snefangsrør....

gernerelt er din liste meget specifik - og alligevel vil der komme nogle overraskelser. Istedet for at præcisere alt omkring tagpap arbejdet så få et tilbud, hvor det er op til leverandøren at købe og montere fodblik , udluftning osv. - det er alligevel en del af deres pris

blot et par hurtige tanker


Jeps, ingeniør beregningerne er også på vej, har netop sendt tegningerne til ham idag :-)
Man bliver bare så utålmodig!

Det er ikke endnu ikke besluttet hvordan loftet skal føres. vi har tænkt os at kigge på det når vi har fået spærne op og ligge til den tid. Der er ca. 38cm i forskel.

Jeg vidste ikke engang at der er noget der hedder et snefangsrør... men det ved jeg nu, det ser jo meget snart ud. Tak for det! 

Jeg må finde mig en god og rimelig tagdækker som kan give bud!
Og ja. overraskelserne er vi klar på. vi har ca. 15% til disse afsat.

Tak for dine tanker,


<p>---------------------------<br /> Mvh Max</p> <p>Nu med brændeovn</p>
Prøv at smide en PM til tagdækker Claus, så giver han dig sikkert et godt tilbud på det.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis