Vaskemaskinen lugter

Hej

Jeg er holdt op med at vaske hver weekend og gør det hver anden weekend og så er min vaskemaskinen begyndt at lugte - af rådent græs eller sådan noget.
Det skyldes nok at vandet i bunden af maskinen få lov til at tørre ud nu.

Kan man gøre noget ved lugten? Vaskemaskinen stå i køkkenet, så det er svært at undgå det.

Mvh Adam

18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
har du brugt kogevask til afkalkning.!

hvis du vasker kogevask i gang i mellem så undgår du lugten.
ellers har du renset filteret i vaskemaskinen. det skal også gøres
i gangen i mellem. om der er rester og slam og knapper og mønter i
og renset sæbeskuffen.
Mange tak

Jeg prøver at koge skidtet væk med opvaskemaskine rens.

Mvh Adam
Hvis du har soda hjemme så kom 1 sp i sammen med vaskepulver til en 90gr vask. Dine håndklæder og viskestykker har godt af den tur

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Jeg er blevet lokket til at købe en afkalker de har til vaskemaskiner i Matas. De siger at kalk holder på skidtet.
Nu har jeg kogevasket med afkalkeren, der kom en del skidt ud, det så ud som rugbrødskrummer, men også lidt kalk.
Lugten er blevet lidt mindre, men er der stadigvæk. Jeg har forsøgt at kigge ind i kabinettet, og har meget lyst til at rense det manualt, men jeg tror det kræver at man fjerner tromlen, lejer, pakninger - lidt for omfatende.
Der er ligesom lidt slimet overflade i dette rum hvor tromlen kører. Kan det fjernes kemisk med noget? Det er ikke til at komme til med diverse redskaber, udefra. Ellers så det hele meget rent ud. Der var masser af møg rundt om varmelegmet. Det har jeg fjernet med en tandbørste igennem et hul i tromlen.
Og nu ved jeg hvad det lugter af - ligesom mugne kartofler. Kan man så bruge antamon?
Det er ret irriterende lugt.

Mvh Adam
Annonce
Jeg kommer altid lidt eddike ved hver maskinvask.
Det fjerner både lugt og forhindre at kalk sætter sig fast på varmelegemet.
Ved tilførsel af eddike kan jeg også undgå at bruge stærke vaskemidler.
hej gå ind på www.ide nyt,der er en artikel der hedder ,få vaskemaskinen i topform.jeg renser min vaskemaskine med citronsyre,og en  kogevask

<p>&#160;intet er så galt,at det ikke er godt for noget</p>
Skrevet af nancy på 16 maj 2010 21:57
Jeg kommer altid lidt eddike ved hver maskinvask.
Det fjerner både lugt og forhindre at kalk sætter sig fast på varmelegemet.
Ved tilførsel af eddike kan jeg også undgå at bruge stærke vaskemidler.

Samtidigt fungerer det som "skyllemidel" da kalk ikke sætter sig i tøjet og gør det "stift"

Jacob
Belægninger i vaskemaskinen skyldes ofte for høj dosering af vaskepulver, som indeholder Zeolit (Zeolit er et erstatningsstof for fosfat i vaskepulver). Zeolit lægger en klæbrig hinde på de indvendige dele af vaskemaskinen, som bevirker udfældninger på vasketøjet og sur lugt i maskinen. For at fjerne den dårlige lugt skal du:
- Kom ½ dl klorholdigt opvaskemaskine-middel i sæbeskuffens rum til klarvask
- Vask en 60˚ kulørtvask (tom maskine)
- Gentag processen 5 gange, så er din maskine som ny.

Ovenstående "sakset" på en hvidevare-hjemmeside

Og læs indholdsfortegnelsen,der skal være klor i,ellers virker tricket ikke.


 Mvh Henrik

Tak.

Jeg har brugt afkalkeren fra Matas, det har kun hjulpet lidt.
Så har jeg prøvet med eddike og kogevask, det har hjulpet lidt mere, men når jeg ikke har været hjemme og kommer ind, så hænger der lidt svag sur lugt i luften. Jeg må prøve klorholdig vaskemiddel - Man kan vel også prøve med fortyndet klor uden vasketøj.
Der er nemmelig noget slimmet i det rum bagved tromlen.

Mvh Adam
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis