4-takt kinøjser går ud...

Hej

Er blevet ejer af en 4-takt kinøjser scooter af mærket Baotain (30 km model)

Den starter fint, men når den bliver lidt varm går den ud -men er stadigvæk rimelig men at starte igen - dette sker en ca 5 gange indtil motoren tilsyneladende er varmet igennem - derefter går den ganske fint.
Den er på ingen måde "pillet" ved -og det er heller ikke planen p.t.
Er der nogen der har en ide om hvad der kan være galt med Bufas ?
Luftfilteret ser fint ud, og jeg har hældt frisk benzin på, med en skvat kaburatorsprit på.

Så lidt hjælp kan bruges....

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lyder som noget automatchoker der ikke virker..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg synes også det lyder som noget choker, eller måske en karburator der skal renses. Men nu er Baotain også lidt kendt for ikke at have det bedste ledningsnet mht bla stik. Det var ingen skade at gennemgå dine stik og evt give dem en gang kontaktspray.
Mener de bliver forhandlet af Thansen. Mon ikke de kender til problemet hvis det er noget der er typisk for modellen.


Skrevet af FWM på 04 maj 2010 22:48
Der er nok for meget sprit I.

Skift benzinen og glem karuratorsprit

Ja sprit er til vinterkørsel, så glem det



Hmmm. tak for svarene - for flere år tilbage havde jeg en anden kinøjser med en 4-takt motor, der var indsyillet til at køre i nogle helt andre fartområder (engleikon) -der var sprit i benzinen et must -ellers frøs kaburatoren rimelig hurtigt -uanset temperaturen.

Nu vil jeg prøve at skifte tændrør og se om det hjælper....

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Annonce
Nå men har det hjulpet så med nyt tændrør ?

Jeg syns også det lyder som den automatisk choker eller også kan kan tomgangsdysen var tilstoppet eller blandingsskruen kan være indstillet forkert.

Vil også mene at karburatorvæske kun er til når det bliver 5 grader og under.

Så hvis jeg var dig så ville jeg skrue karburatoren af. Rense dyserne og sætte 12 volt til choker for at se om nålen/ventilen kommer ud efter noget tid. Du kan også mærke at den bliver varm hvis den virker. Der går et par minutter før den kommer helt ud. også fjerner du strømmer og ser om den kommer helt ind igen efter 5 minutter.
Jeg opgav og listede til den lokale Scooterværksted, der mente at det var ventilerne der stod forkert.
Rigtig nok (ifølge ham) -og så var kaburatoren ved at falde af samtidig :-)
Nu kører kinøseren fint hos sin nye familie...

Tak for hjælpen....

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis