Emhætte-er dette en mulighed

God aften

Jeg har monteret vores emhætte, dog mangler jeg at føre rør til tag.
Jeg tænker at placere en lyddæmper som vist på tegning, er dette den korekte rækkefølgen

Taghætte
Motor
Lyddæmper
Emhætte

Rør er 160mm spirorør, motoren vil jeg forsøge at montere på nogle gummiophæng enten i spærene eller et stativ på loftgulvet.

Mvh og tak


Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan få speciel lyddæmpende og isoleret fleksslange der er beregnet til emhætter - det vil overføre færre vibrationer fra motoren til røret ned i huset. Jeg ville vælge at bruge denne i stedet for lyddæmperen. Det giver dig også lidt mere mulighed for at isolere motoren, idet det jo ikke hjælper meget at hænge den op i gummistropper, hvis den samtidig er 'hårdt' fæstnet til rørføringen, og dermed spær/tag/loft.

/ Claus

Tak, det er noteret. Men hvad er bedst lydisoleringsmæssigt, er det "fast" lyddæmper eller er det flex. Jeg har ladet mig fortælle at flex-rør mindsker sugeevnen. Men hvis de er mere lydløse så må det jo blive et kompromis.

Jeg har tænkt på vibrationer fra motor, havde tænkt på at løse det med en stump flexrør på indgang og udgang til/fra motoren.


Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

Skal du ikke have et filter på, til at tage fedtstads, som du kan vaske af og til?

Med venlig hilsen
ktm

 

Jo, jeg regner søme med at det filter der er på selve emhætten er nok. Det bør vel ikke være nødvendigt med yderligere.

Det sidder jo lige her:


Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

Flot emhætte, hvor har du fundet den ?

 The day you quit is the day you lose.
Har du fået din motor ?
Normalt suger den i siden og puster ud foroven, så ville jeg sætte den på to krydsfinerplader på spærene, med en hård isoleringsbatt imellem, så kommer rystelser ikke videre.

Jeg har selv brugt brug spirorør, med et stykke stof rør imellem, ved ikke hva det hedder, der bryder vibrationer..
Jeg kan overhovedet ikke høre min motor, men luft strømmen larmer i sig selv, så helt lydløs bliver den aldrig.. men det kan satme suge :-) står en dør til køkkenet på klem, smækker den når emhætten startes.

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Der er en Trepol model 25. Og tak det var den pæneste der var på markedet syntes vi. Og da vi blev anbefalet denne fra flere sider så blev det sådan en.

Og så er den dansk produceret

link:
http://www.trepol.dk/ss411.asp?cont...&itemid=20

Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

Min emhætte er monteret med flexrør og uden nogen form for dæmper. I køkkenet kan jeg ikke høre motoren. På værelset på 1. sal hvor den sidder lige bag skråvæggen kan man godt høre den brummer lidt men det er ikke meget


Ja jeg har min motor, og den suger som du siger i midten og puster ud for oven. Eller rettere sagt så er det ligesom et sneglehus hvor den suger på siden af huset og puster ud hvor sneglen normalt stikker sit hoved ud

Jeg skal have strikket et stativ sammen som motoren skal sidde på, isoleringsbats var en mulighed

Det er netop luft strømmen jeg håber at kunne dæmpe med en lyddæmper, motoren siger ikke meget.

Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis