Hjælp til "Konvertering" af nedløbsbøjninger

Skal have udskiftet nedenstående plastiknedløbsrør til et ditto i stål. Jeg kan dog ikke finde bøjninger, der har samme vinkel. Findes de ikke og i givet fald, hvad/hvilke skal jeg så anvende?

Jeg kan ikke ændre på vinklen på udslaget fra tagrenden, da jeg først senere skal have ændret fra skjult til fritliggende tagrende.

På forhånd tak!



Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvorfor så ikke vente med at skifte røret til den tid,og så lave det rigtigt første gang  ?

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Der går et godt stykke tid inden tagrenderne skal laves helt om og eftersom jeg lige har renoveret hele facaden, er det en øjebæ jeg gerne vil have væk.

Kunne jeg gøre det som billedet her? Altså et lige stykke først og så bare en 45 graders bøjning ved væggen.



Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej
Ja det sådan kunne du godt lave det, men helt rigtigt vil de jo nok ikke se ud, men betydeligt kønnere end nu...
Hvorfor kommer røret skrå ned fra tagrenden?
Normalt kommer det jo lige ned, og så har man to bøjninger, for at føre nedløbs røret ind til vægen.

mvh jens
Sådan gjorde man i 70'erne? Jeg vil tro, at alle husene i nabolaget med skjulte tagrender ser sådan ud...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Du skal bare bruge 2 stk 30/60 graders bøjninger, så skulle der ikke være problemer med at kunne få det til at passe højere oppe over murværket, som ville være en noget pænere afslutning.
Hvordan ser sådan en fyr ud - evt. et link hos en online trælast?

På forhånd tak!
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
60 graders bøjninger er standard til knæk ved tagrenden, så burde alle have på lager.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis