VVS til regnvandstønde-hane

Hejsa

Jeg har fået fat i 3 stk. 200 liters plastictønder. De er lidt mere solide end dem man køber til regnvand, men nu har jeg så et lille problem.

Jeg påtænker at koble dem sammen alle 3. men hvad for nogle vvs-fittings kan jeg bruge til at montere en hane med? Jeg regner med jeg gerne vil have en ½ kugleventil på, og jeg skal nok selv "køre videre" fra kugleventilen. Men mit problem er hvad jeg skal bruge til at spænde tæt på begge sider af tønden med?

I må MEGET gerne linke til nogle billeder hvis i har nogle forslag, for jeg er ikke ekspert i VVS. )

Mvh Lars
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis der er hul med gevind i forvejen er det bare at få noget rør i samme dimention
er der ikke gevind , kan du få omløbere ( møtrik med fast skive )der passer til ½ toms rør , bor et hul der passer i størrelsen , brug et nippelrør med langt gevind og en omløber og gummipakning på begge sider , så er det bare at køre videre derfra med T-stykker og rør frem til hanen
Det er noget værre pangel og lave, for jeg kunne ikke få låget af tønderne. Så det var noget med et gynækologisk indgreb ned gennem et af hullerne i toppen. Jeg borede hul hvor jeg ville have hanen. Selvfølgeligt mindre end selve den fitting jeg ville skrue i. Så skar jeg gevind i tønden, for den var rimeligt tyk i godset, så kunne jeg skrue den i, mens jeg havde limet en omløber på en jernstang jeg så kunne få ned og fange gennem hullet. Det er tæt, mærkeligt nok, for det er jo noget amatøragtig.
ok ja det lyder som noget af et arbejde! jeg kan heldigvis godt få lågene af mine.

Hvor lavede du hullerne til røret fra den ene til den anden?
Det er bare at lave hul i bunden af tønderne, så kan du tappe af alle 3 på en gang, da vandstanden i dem alle vil være ens så.
Det i leder efter hedder skot-forskruninger. De fåes ved de fleste maskinforretninger. Men kan man som trådstarter ikke få låget af tønderne kan det blive noget besværligt..

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis