bygning af aluminiumsbåd.......hjææææælp

Hej Jeg har længe gået med lysten til at bygge en aluminiumsbåd, og derfor købte jeg tegningerne til en for 5 år siden. Det drejer sig om en åben jolle på 5,5 m og 2 m i bredden. Jeg vil høre, om der er nogen der har tid og lyst og maskinerne til at hjælpe mig med at bygge båden. Jeg regner med at påbegynde byggeriet næste år. Jeg har ikke prøvet atsvejse i aluminium før, men vil selvølgelig gerne være så meget med i startprocessen som muligt, så jeg så selv kan stå for indretningen af båden. Jeg brænder for at lave min egen båd, og jeg håber virkelig at, der er nogen der har tid og lyst til at hjælpe mig, eller kan henvise til nogen den kan. Du/I skal naturligvis ikke gøre det gratis, så en pris finder vi ud af. Hilsen Christian

Hilsen

Christian

27 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har for nylig fulgt byggeriet af en aluslæbebåd på ca. 22 fod, det var ikke meget værktøj, der blev brugt. Vinkelsliber/stiksav/ hamre/ skruetvinger og så selvf. et svejseværk. Egentlig er der jo et spørgsmål der svæver, brænder du for at bygge en båd, eller brænder du for at få en til det ?
Held med projektet.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hej Lynæs

Jeg har bestemt ikke tænkt mig, at læne mig tilbage og få en til at bygge en båd til mig......så kunne jeg lige så godt bare købe en ny båd.....så tror jeg heller ikke at jeg ville skrive på denne hjemmeside...

Nej , jeg har brug for en der kan give mig et skub i den rigtigt retning, og som ved hvordan man får skåret tingene rigtigt ud, som hjælper mig med at få svejset skroget, så jeg kan tage mig af indretningen af båden...


Hilsen

Christian

Hej igen

Når selve dørkpladen er svejset på skal jeg have den indrettet med inspiration efter hjemmesiden:

www.trackerboats.com

Hilsen

Christian

nu ved jeg ikke lige hvilken model, men dem jeg så, er så afgjort ikke velegnede til selvbyg, alle de langsgående profiler, kan en amatør med alm. værktøj ganske enkelt ikke lave, dog kunne man måske prøve med den, som ligner en kasse.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
det kan man nu godt, man skærer det med en rundsav, eller så kan man få det skåret med laser.

Hilsen

Christian

Annonce
profiler med en rundsav eller laser ? de profiler er presset ind i aluplade.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
den bliver lidt af en byggeprojekt.
thjaa, det er jo derfor at jeg har brug for lidt hjælp.....:-)

Hilsen

Christian

Mit endelige råd. GLEM DET.
Der er dog andre modeller for selvbyggere.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 

Hej.

Har selv gået med ideen om at bygge en alubåd. Indtil videre er det dog kun blevet til at kigge på tegninger osv.
Som det ser ud nu, får jeg heller ikke tid til projektet det næste års tid, men hvis du skal i gang med noget kunne vi måske finde ud af en slags samarbejde.
Står nemlig ikke og skal bruge en båd, men ville gerne være med til at bygge en. Jeg har også det meste af hvad der skal bruges af værktøj.

Mvh
Sømanden
Der er yderligere 17 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis