bygning af aluminiumsbåd.......hjææææælp

Hej Jeg har længe gået med lysten til at bygge en aluminiumsbåd, og derfor købte jeg tegningerne til en for 5 år siden. Det drejer sig om en åben jolle på 5,5 m og 2 m i bredden. Jeg vil høre, om der er nogen der har tid og lyst og maskinerne til at hjælpe mig med at bygge båden. Jeg regner med at påbegynde byggeriet næste år. Jeg har ikke prøvet atsvejse i aluminium før, men vil selvølgelig gerne være så meget med i startprocessen som muligt, så jeg så selv kan stå for indretningen af båden. Jeg brænder for at lave min egen båd, og jeg håber virkelig at, der er nogen der har tid og lyst til at hjælpe mig, eller kan henvise til nogen den kan. Du/I skal naturligvis ikke gøre det gratis, så en pris finder vi ud af. Hilsen Christian

Hilsen

Christian

Hej Jeg har længe gået med lysten til at bygge en... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Lynæs du evige tvivler..:-)

Nu har jeg bestemt ikke tænkt mig at bygge en båd uden at der svejses godt med spanter, stringers mm. på. Selvfølgelig skal den bygges så den er stabil og sikker. De personer jeg har kontakt til, har bygget 18-20 lystfiskerbåde i aluminium, og ved hvad der skal til.
Jeg afventer og ser hvad der sker. Det er da muligt, at det ikke bliver til noget, men jeg er blevet mere og mere overbevist om, at det godt kan lade sig gøre.

Hilsen

Christian

Jamen det er vel det du spørger efter når du skriver her...

Der har været en del gennem tiden der har spurgt lidt ala det du gør, og når der er gået en uge er alt glemt.. og ingen båd..
Jeg kan ikke huske at en spørger har sluttet en tråd med en ny hjemmebygget båd

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej Oldman

hehe, nu tvivler jeg på at man bygger en alubåd på en uge,,,,,,men hvis det bliver til noget, så bliver det først næste år, at jeg påbegynder byggeriet,,skabe kontakter og planlægge,det tager tid alt sammen, men bygges, det skal den, på et eller andet tidspunkt.

Hilsen

Christian

Du skal lige huske at vi er mange her som godt vil følge sådan en omgang bådbyggeri..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej oldman

Jeg skal nok finde ud af at lægge lidt billeder ind, når den tid kommer. Hvis du ikke allerede har været inde på denne side:

http://teamufling.blogspot.com/

så gør det og tryk på billedet i venstre side........105 billeder fra byggeprocessen......spændende læsning/kigning

Hilsen

Christian

Annonce
Hej igen alle sammen

Nu har jeg fundet en, der vil hjælpe mig med at tegne båden, og en der vil hjælpe mig med at bygge den. Der er stadig en masse småting der skal falde på plads, men det tegner godt. Næste punkt bliver at få tegnet båden. Fyren som skal hjælpe mig med det, har travlt lige nu, men formodentligt vil vi kigge på det hen over sommeren. Jeg skriver igen, når der sker noget nyt.

Hilsen

Christian

Jeg ved godt at det er en gammel tråd, men fik du gang i byggeriet? Kom der en båd ud af det ? og hvad blev prisen ?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis