Gynge i træ

Sikkert et dumt problem, men hvordan hænger man bedst en gynge omkring en gren med reb ?

Reb'et blir slidt ved stammen og i gyngens metalring.

Er der ikke en bedre metode end at binde knuder osv... Kan man købe nogle proff. metalringe som kan sættes på gyngens egen metalring...

Er der en bestemt type reb man skal bruge, så det ikke slides ?

Thomas
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis gyngens reb har en metalring i toppen, så sætter du en kraftig karabinhage i rebet om grenen og hægter gyngen deri, så bliver drejningspunktet i hængslingen mellem de to metal-dele og ikke i rebet omkring grenen.
Evt kan du føre rebet omkring grenen gennem et stykke vandslange, så det skal slides først, hvis det alligevel drejer lidt omkring grenen.

Det var sådan jeg umiddelbart ville gøre det, det minder mest om de "autoriserede" gyngestativer, hvor der et øje man hægter gyngen op i.
Du slår tovet minimum 2 gange om grenen, og så laver du et doppelhalvstik på den ende der går ned til gyngen.
Det slider hverken på tovet eller grenen, i en snæver vending kan du lave et baghåndsknob

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

På det gyngestativ jeg har lavet har jeg brugt nedtaget skyggereb. Har så ført det gennem afskårne stykker af tyk haveslange. Herefter har jeg boret op gennem overliggeren og ført de beskyttede reb op igennem. Da det var gjort slog jeg et par knuder ovenfor. Dvs. der er intet der skurrer på rebene. PS. ser nu at du spørger til en gren der stadig sidder på et træ? Tjae, så dur min metode nok ikke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis