Plæneklipper

Jeg har en Stiga selvkørende plæneklipper med el-start: Combi 53 SE special. Laderen og plæneklipperens elektriske kredsløb er forsynet med stik, nærmest af bajonetform, hvor tappen let knækker.

Har I forslag til nogle mere solide stik, som jeg selv kan udskifte de eksisterende med ?

Golgatha

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Golgatha.

Og velkommen her på LDS.

Kan du ikke lægge et foto ind her så vi kan se problemet, billeder siger somme tider meget mere end mange ord, og gør det lettere at give gode råd.

Jeg tror godt jeg tør sige at vi elsker billeder her på LDS

Herunder står der vedhæftede filer, det er her du up-loader fotos nemt, når bare man lige ved hvordan det fungere.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hej. Har selv overvejet noget i retning af de stik, der kendes fra el.trucks og gaffelstablere. De er ret pebrede; men vil formodentlig kunne betale sig i længden. Bør kunne købes hos reparationsfirmaer.
baadsen
Kære maskinsnedker, tak for svaret !

Jeg har skam forsøgt at uploade et foto, men det lille uploader-hjul drejer bare rundt i det uendelige. Måske er filen for "tung".

For nærmere at forklare stikkenes udseende, kan jeg sige, at det er små, sorte kombinerede han/hun-stik. Han-delen er åbenbart kun lavet af tyndt blik, hvor den burde være lavet af massivt metal som på alm. el-stik. Derfor bøjer og knækker den let ved adskillelse eller samling af to stik.

Hilsen,

Golgatha (navnet skyldes, at jeg føler mig korsfæstet af problemet).

Golgatha

Hvor stor strøm kan din lader levere ?

/ Claus

Tak for spørgsmålet !

Laderen hedder CB03 og der står AC/DC lead battery charger for 12 V max. 9 Ah battery. Pri 230 V 50 Hz 12 mA 2.8 W. Sec 12 V 100 mA.

Mvh.

Golgatha

Golgatha

Annonce
OK - så kan du rent teknisk bruge 'hvad som helst' - dengang en anden i tråden begyndte at snakke om stik til el-trucks blev jeg lidt nervøs for hvor stor strømmen egentlig var - el-truck stik vil være groft overdimensioneret.

Disse her kan være en mulighed - jeg er ikke tilhænger af at bruge stik til noget de ikke er beregnet til, men da der er tale om højttalerstik til professionelt brug, kan de dels holde til en del tæsk, og dels er det nok ikke lige nogen der ellers ligger og flyder på en almindelig privatadresse, hvor nogen kunne tilslutte noget forkert til din lader med dem - skulle det alligevel ske tror jeg ikke der er nogen højttalere med speakon stik der vil tage permanent skade af det din lader kan levere :-)

http://www.vejle-rc.dk/web-shop.asp?showGroup=10&subGroup=SPEAKON

Vær opmærksom på polariteten når du monterer, ellers er det måske slut med dit batteri eller plæneklipperens elektriske kredsløb..

/ Claus

Kære Claus, tak for svaret !

Det lyder som en mulighed !

Jeg venter lige lidt og ser, om der kommer andre forslag. Måske fra nogen, der allerede har afprøvet dem på deres Stiga med el-start !

Hilsen,

Golgatha

Golgatha

hej med dig
når det ikke er større strømstyrke din lader levere så kan du bare bruge ganske alm.
rød og sort enkeltstik som man bruger inden for elektronikbranchen på snart sagt alle strømforsyninger
på værkstedet de ligner lidt de jackstik som sidder på hovedtelefoner
du skal bruge et han og hunstik i hver farve rød bruges til + siden

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Hej fortvivlede.
Mit forslag om et stik til en truck bunder udelukkende i min bekvemmelighed i forhold til stikkets polarisering (+/-) og ikke i forhold til strømstyrke. Det foreslåede stik kan kun sluttes til på een måde, derfor valget.
De 2 bananstik vil kunne kortslutte, hvis der tændes for laderen inden stikket er sluttet til plæneklipperen.
baadsen
tak Baadsen kunne ikke lige huske navnet på de stik selv om jeg har en skuffefuld af dem
og ja de kan kortslutte men det syntes jeg ikke at have været det store problem igennem årene
og hvis det endelig er så kan hanstikkene bare limes fast i et stykke plastic så de passer med hunstikkenes
afstand

Edit : nu tænder man normalt først for sådan nogle ting når alt er koblet op
og kontrolleret

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis