4 takt tuning?? :)

heey allesammen! har for et stykke tid siden smidt et 80cc. cylinder på min giantco sprint.. ik' fordi det trækker dårligt eller noget.. men vil gerne have mere ud af det.. så? hvis jeg satte en racer knast* på? vil de overhoved give noget? eller? hva' kan man enligt tune en 4takt med? :S takker på forhånd

 sí y no son simples palabras, pero sobre todo aquellas que requieren la más alta Decisión.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er flere der har spurgt her på LDS, om hvordan man laver konstruktive ændringer på div. knallerter, scootere osv.

Ofte er det sådan at man ikke får svar, når det man vil lave er ulovligt.
Hvornår er det så ulovligt og hvad kan der ske?

Hvis du laver konstruktive ændringer på din scooter, i forhold til det den er godkendt til, for derefter at bevæge dig i offentlig trafik på den... ja så er det ulovligt.

Det kan man så vælge at være ligeglad med... eller tænke over, at der er en grund til at man har love og regler i et land, og at alle ikke bare kan gøre som de har lyst til.

Hvis man kører galt på en ulovlig knallert, dækker forsikringen ikke, man bliver derfor holdt personlig økonomisk ansvarlig for de skader man laver. Det er fuldstændig ligegyldigt om det er skader for 100 kr. eller for 2 millioner til en ny Mercedes, eller hvad du nu har smadret. Yderligere kommer der så erstatning for personskade, som også let løber op i millionklassen.

Ja, og så har man så smadret sit eget liv økonomisk også.... flot, fordi man skal køre ulovligt

Om jeg ved hvordan man tuner en 4-takts motor.... ja, det gør jeg.
Men det holder jeg, af respekt for andre mennesker, for mig selv.

Nu kan jeg jo ikke vide om du vil bruge scooteren på offentlig vej.
Men jeg tager ikke chancen... jeg har familie der bevæger sig rundt derude i trafikken også.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

På en 4 takter er det topstykket der er det væsentlige når man tuner. Knasten bestemmer hvor længe og hvor meget ventilerne åbner, så en racerknast vil helt klart give noget. En "portning" af indsugningen vil også give noget. Dvs at slibe/polere ligesom skyllekanalerne på en 2 takter. Men man kan vel også få et topstykke som passer til din 80cc cylinder.


du kan prøve google en madass tuning.
der kan du se hvordan man porter og polere topstykke
og kyle racer knast aksel i med kugle lejer og lættere ventiler
i stedet for "knastkødbenet"(glidelejer).
det kendes fra honda amigo. den med tanken bagi som begagebære.!
Og gør du som de seneste 2 indlæg foreskriver, brænder en "kina-scooter" heldigvis hurtigt af Og så er der igen sikkert på gaderne... dejligt!

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

jbr.

jeg håber at han har en mærsk kontainer. ful af "kina scooter"

hvis den første. går i stykker så kan han tage en ny.
men det kan blive en dyr affære.!
men jeg håber at han leger inde i "legeplads"
så folkene er i sikkerhed.

er det en jem & fix. eller Thansen. scooter. ud over kina scootere der skal tunes.!
Annonce
taak.. for svar!! syntes 4takt køre f*cking godt med tun? jeg har kørt lidt over 4500km. med mit tun og har aldrig..aldrig! haft problemer!! men jaja... hvis i har så ondt i røven over at fortælle noget...som hold jer forhelved væk!! jbr!!! men jaja.

 sí y no son simples palabras, pero sobre todo aquellas que requieren la más alta Decisión.

Lasse : Lav-det-selv er IKKE scootergalleri.. hop du ind og snak med de 14 årige der er derinde, der er sikkert en masse der kan hjælpe dig....

Og så godt er 4-takt altså ikke, slet ikke at tune, køb en maskine der har en stor nok motor, 80ccm? det er en lille knallert jo

Har tunet masser af kina-maskiner/crossers i min tid som mekker, og aner man ikke hvordan man selv skal gøre den slags, så burde man måske bare vente til man var gammel nok til et kørekort til en motorcykle.... ?

Husk een ting, første gang du bliver stoppet med en maskine over 70ccm så bliver den betragtet som en motorcykle, eller en banemaskine, plus du får bøde for ændringer, etc..

Anden gang, der tager de din maskine og du får den IKKE igen...

Held og lykke med dit "4-takts tunings projekt"


/mkh




Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
når jeg "piller" i min knallert er ikke for at den skal æde benzin.
men for at den skal kunne klemme flere kilometer ud af hvær dråpe
benzin.
for løbig køre min knallert ca 45 kilometer per liter benzin.
for at skånde miljøt og den brænde rent.
min knallert hedder gilera rcr. en omklædet derpi senda.!
det er ikke fart jeg er ud efter.
men det er netop at køre langt som mugligt på en liter benzin.
kusten er at bevare trækket i de "høje gear".  :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis