trådalge

vi har fået en masse i vores havedam hvordan kommer vi af med dem igen uden det gå ud over resten af de planter der er
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu skriver du ikke så meget om str af din dam, eller dit filteranlæg, de få stykker jeg har været med til at bygge den tid jeg arbejded i dyrehandler (10.000L+) der er der alle bygget UV-filter på, skulle man få alger alligevel kan der købes en masse forskeligt algebekæmper, men zinkoxid er også godt.

Hvis du kan komme med lidt mere info, så er det lidt nemmere at hjælpe dig bedst.
gerne med fiskearter, da man skal passe lidt på, ikke alt medicin er lige godt for fisk.
/mkh
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
tjaa det var i haven da vi fik huset , og der er ikke fisk eller pumpe i det bare en masse frøer og iller ( er for fedte til at brug strøm penge på lys og pumpe , man er vel jyde ) .
et skud er det nok er en 3 meter x 1 1/2 meter og ca 80 cm dypt på midten.
Håber lidt på man " bare" kunne købe nået og hælde i.
Min kone er så glad for det vandhul var det op til mig kom der jord i og græs på .
Men der er et ton af grønsager på vej op af vande som hvis nok skulle blive kanon flotte nå de blomster
( grønt og vokser = grønsager kan ikke huske eller de plante navne )
Havedam uden pumpe, og så i den str = ingen havedam.. dæk du skidtet til og få den smule mere græs... Hvis du som du siger IKKE vil bruge penge på et filter anlæg, så drop det, selvom det da er hyggeligt når vandet ridsler ned

Ked af at slå drømme i stykker, men uden filter køre så lille en dam ikke, hvis den skla have en naturlig biokemi skal den være meget større....

Du kan godt bekæmpe det, men det kommer igen, det vil kun være "pænt" i en vis rum tid, så snart der er sol på stille vand, så får du alger, cirkulation og ilt skal altså til.. ellers, så kan du evt bygge et lille siv-rørs/sand filter med en smuldballe i bunden og nogle legasten, som er hævet over din dam, drevet af en solpumpe, det kan "måske" give lidt.. men om det er det værd, tja... /mkh
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis