Trafikuheld // Erstatning

Hej
Min datter var for 2 år siden udsat for at blive kørt ned på sin knallert, (af en dame ca. 60 år og hun har aldrig erhvervet kørekort) Damen kørte ud for hajtænder og lige i min datter.
Nu har min datter fået tilkendt 15% uarbejdsdygtig, pga af skade i hendes højre hånd, og hun har været nødt til at opgive sin læreplads som frisør.
Nu er spørgsmålet, hvor kan hun få erstatning.
Der er advokat på sagen, og hun får følgende
1. Forsikring fra hende der har kørt hende ned, men det rækker ingen steder.
2. Hendes fritids ulykkes forsikring
3. Svie og smerter
4. Kiropraktor, advokat regninger (Kiropraktor har hjulpet hende rigtig meget)

Hvad andet kan komme på tale, eller har vi ikke taget med
Eks:
Skal hun selv betale kiroprktor regninger resten af hendes liv.
Skal hun selv betale for de smerter hun stadig har og resten af hendes liv
Skal hun selv betale for en anden uddannelse, ( Går nu på skole)
Skal hun ikke have erstatning for skamfering (operationsar) fra knæ og op til hoften, og på sin hånd.
Husker vores advokat det hele-?
Lægen siger at hun vil få slidegigt i hånden, når hun bliver ældre, hvad med det
hjælp

mvh

Søren

Med venlig hilsen

Søren
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Søren,

Din datter har som udgangspunkt ret til en erstatning for erhvervsskadetabet på 15%. Den udgører "seneste årsløn" ganget med erhvervstabsprocenten ganget med 10. Hun bør ligeledes kunne få erstattet noget af de fremtidige kiropraktor-regninger. Det fremgår af Erstatningsansvarslovens § 1a, at fremtidige omkostninger dækkes med et kapitalbeløb, svarende til den forventede årlige omkostning, ganget med 10. Spørgsmålet er så om det er medregnet i "Forsikring fra hende der har kørt hende ned, men det rækker ingen steder."... Men prøv at hør jeres advokat om ovenstående.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis