Tråden er låst

Stiftblyant i metal ønskes drejet

Hej, Jeg er en ingeniørstuderende der bruger stiftblyant dagligt i mine studier. Min yndlings er en Linex DP2000, som desværre er ret skrøbelig, plastikrøret flækker ret nemt. I den forbindelse ville jeg høre om der herinde fandtes en hobbysmed med en drejebænk, der kunne tænke sig at prøve kræfter med at dreje en stiftblyant i metal til mig, evt. aluminium, bronze eller stål, efter samme mål som Linex'en, samt skære gevind, afrunde kanter mm. Det drejer sig selvfølgelig kun om de to stykker rør blyanten er bygget op af, indmaden tager vi fra originalen. Jeg regner med at skulle bruge den i rigtig mange år, så lidt præcision i uddrejningen ville være lækkert. Det behøver dog ikke være noget professionelt, da min økonomi ikke kan klare mere end udgifter til materialer samt evt. en plovmand eller lignende. Har du lyst, eller har du spørgsmål, så skriv endelig. - Michael
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Blyanten kan for i øvrigt ses her: http://item.rakuten.co.jp/e-office/dp2000/
Hej Micael.
Det kan jeg sikkert hjælpe dig med, du kan ringe på 30230137 også aften.
Mvh. Jørgen.
Har du prøvet en DP-1000??? Jeg brugte disse blyanter da jeg var på konstruktør uddannelsen i ca 1 år.... og siden har de lagt i værkstedet og blevet brugt flittigt derude..

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis