Klikegulv

Har lagt et klinkegulv i produktet "Normalfix", men nu ser det ud til at stort set samtlige klinker ikke binder sig fast i klæberen, men kun i fugen. mit spørgsmål er nu:

Skal jeg pille samtlige fliser op og ligge det hele om ved brug af f.eks. "blå lip" eller kan jeg nøjes med at ligge de før løse fliser på gulvet igen? nogle der har prøvet noget lignende??

Jeg har selvf. skrevet en mail til alfix da der står på Normalfixén at det er egnet til opgaven.

Håber i har gode fif

Mvh Martin
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Birkebæk85.

Velkommen her.

Hej Martin.

Ja jeg er bange for at det er en om-mer desværre, det andet bliver aldrig godt, klinkerne vil knække og du vil bare ærgre dig hver gang du ser på det.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Blandingen er lavet som der står på posen, og den virkede god at arbejde med, jeg hardesuden brugt tandspartel så jeg var sikker på at klæberen var jævnt fordelt.

Forstår ikke at det kunne gå så galt og ægre mig en del.

jeg bruger hvertfald aldrig det produkt igen.
Hej
Jeg har været ude for noget lignende, jeg tror nu det var min egen skyld...
Gulvet var nystøbt beton, jeg var nok lige hurtig nok, så gulvet var nok ikke afhærdet.
Dessuden gav jeg ikke betongen, den der væske som bedre bindingen...
mvh jens
ok ja det havde jeg heller ikke... men det burde jo ikke betyde at klinken slap fra limen, men derimod at limen slap fra gulvet. 

jeg har besluttet mig for at vente med at pille gulvet op og så se, om der med tiden er flere klinker, der slipper eller om fugen er stærk nok.

I det næste rum jeg laver, vil jeg gøre følgende:

1 støvsuge og afvaske betongulv
2 give gulvet forankringsgrunder
3 smører klæber på både gulv og klinke inden de lægges - det tror jeg var den primære årsag til det uheldige ressultat.
4 trykke og vrikke ekstra meget i klinken så klæberen bedre fordeles
5 VIGTIGST AF ALT: vil jeg lave en prøve på de 4 første klinker for at se om det binder rigtigt.

Mvh Martin
Annonce
Skrevet af Birkebæk85 på 02 maj 2010 11:22
ok ja det havde jeg heller ikke... men det burde jo ikke betyde at klinken slap fra limen, men derimod at limen slap fra gulvet. 

Med mindre at betonen under gulvet suger klæberen tør med det samme, så vil den få mindre hæste på klinkerne også jo.

Husk også at slukke, for evt gulvvarme i god tid, så gulvet er koldt
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis