Skal bilen spores

Hejsa.

Når man står foran min bil, og ser på forhjulene, så står det højre forhjul helt lige, mens det venstre drejer ud til siden (som hvis rattet var drejet lidt imod højre).

Begge hjul står lige i den lodrette retning.

Tager jeg helt fejl eller er det ikke noget, der kan fikses med en sporing?

På forhånd tak.

Mvh. Rico
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvordan reagere bilen når du køre
hvis det er så galt at du kan se det med det blotte øje , er det nærmere en bære eller styrekugle der er defekt ,, og også så meget at den er livsfarlig at køre med
Hvis den er hel gal, burde dine dæk blive mere slidt, jeg kan bare ikke huske om det er på indersiden eller ydersiden når der er spredning eller spidsning - det er længe siden. Jeg tror de slides på indersiden ved for meget spredning.
Forhjulstrukne biler har spredning og baghjulstrukne spidsning og det skal være der, bare ikke for lidt eller for meget.
Og det er helt normalt at det ene hjul drejer mere end det andet ved fuld udsving.

Mvh Adam
grunden til en bils dæk ser ud til at "hælde" til den ene side, er pga af koefficient overfladen, når en bil drejer krænger det ene dæk, det var ihvertfald hvad mester sagde til mig dengang jeg var på værksted..

Anyway, hvis du køre ca 60 på lige vej, slipper rattet, og bilen så trækker til den ene eller ande side, så køre du lige en tur til mekker , det kan være meget andet end bare en sporing, en kaliber der hænger kan også gøre det (men er det så synligt som du beskriver, så , hmmm )
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis