Ny inderdør - på gamle snapin hængsler

Hej kloge hoveder.

Har idag købt ny inderdør, der skal monteres på gamle hængsler.
Mit problem er, at på den gamle dør, sidder snapin - modtageren (dimsen på døren, hvori hængelsdimsen) udenpå selve dørbladet - det er godtnok fræset lidt ind i døren også.
Når jeg sætter min nye dør på, så kan døren naturligvis ikke lukke, da der mangler et mellemstykke af en eller anden art.

Jeg har forsøgt at vise dør-snapin en på gammel og ny dør.

PS. Det er den hvide der er den nye dør

Jeg har forsøgt, et sted vi boede tidligere, at lave følgende operation.
Af med gamle hængsler. Fylde træ i gammelkarm (der hvor hængslerne tidligere sad).Skrue nye hængsler på. Slutresultatet så ikke særligt pænt ud, v. hængslet. Og jeg kiggede på hængslerne hver gang jeg gik forbi. Derfor ønskes en "købe" løsning.

Er der nogle gode råd ?

Udover at udskifte dørkarmen, til en nyere type, så håbede jeg at man eks. kunne:
1) Købe nye hængsler der passer 100% med de gamle skruehuller
2) Købe en adapter/plasticdims der skrues på den nye dør, istedet for det snapin der sidder der nu.

Mvh.

Mikkel
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Du skal kontakte din forhandler og få et komplet hængsel - behold for alt i verden dit metalhængsel på døren - plastic giver kun problemer.

Jeg formoder at det er en Swedoor!?
Det er jo to forskellige systemer du der forsøger at sætte sammen.

Jeg ville skrue beslagene af den gamle dørplade og anvende dem på den nye dørplade.
Skru beslagene af den nye dør, lus hullet ud med en stump birkefinér eller lign. og skru de gamle beslag på - så bliver det lige så godt som det man køber.

Alternativt kan du rykke karmhængslerne lidt ud - eller gå ned og køb nogle hængsler som passer til dit nye system - kræver dog lidt mere akkuratesse. Du slipper næppe fri for at skulle i gang med et stemmejern og lidt spartelmasse og maling ved køb af nye hængsler.

"Lad falde hvad ikke kan stå"

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også