Læsejl

Hej Vi bor i et nyopført rækkehus på toppen af en bakke, hvorfra vi har en fantastisk udsigt over by og sø. Men på toppen af en bakke er der som regel også en del vind Derfor har vi anskaffet os et læsejl som kan holde vinden væk fra terrassen. Problemet er, at vi er lidt i tvivl om hvordan vi bedst får det sat op. Læsejl-systemet skal nemlig være så fleksibelt, at det skal kunne flyttes fra den ene side af terrassen til den anden alt efter om vinden tager den ene eller den anden vej ned mellem husene. Til opsætningen forestiller jeg mig at vi har to stolper(runde eller firkantede) hvorpå sejlet kan fæstnes. Dernæst skal der i hver side af terrassen være to rør som er gravet ned i jorden(dvs. 4 rør i alt). Her skal stolperne kunne sættes ned og tages op efter behov. De rør jeg skal grave ned skal desuden meget gerne have et dæksel, således at rørene kan lukkes af når de ikke bruges.(Det er lidt samme princip som et badmintonnet) Er der én som har et godt forslag til hvad jeg kan bruge til at grave ned i jorden og bruge som stolperør? På forhånd tak for hjælpen

Carsten Bjerregaard

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan helt sikkert finde de stolperør i dit lokale byggemarked.
De bliver også brugt til tørrestativer og lignende
hej hvad med at støbe 4 spolper ned så kan du bruge de to der ikke er i brug til en hængekøje,
til montering af sejlen kunne du monter en stykke kæde i vær hjørne af sejlet,
bore to huller i stolperne med en afstand der er ledt støre en sejlet er høj, så sejlet bliver spænt ud, bor skråt ned i 45 grader så er det nemmer at få kæden igennem, under huldet på bavsiden af stolpen bore du en 9 mm hul skråt op som du banker en 10mm stål stang op i, der stikker nogle cm ud så kæderne kan hægtes fast i disse, det er ledt noget andet en bare et par kråge på en stolpe,
hængekøjen kan jo også monteres på samme måde. 

håber du kan bruge det til noget,
nicolai
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også