Knirkende trægulv

Vores trægulv i knirker og gynger lidt - vis det skal skiftes skal køkkenet så tages ned først, soklen stå jo oven på gulvet eller kan man lade det stå på en eller anden måde?

På forhånd tak for hjælpen A
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
aslan.

Velkommen  her.

Ja du må tage dit køkken ned, det ville jeg da selv gøre, hvis du vil/skal skifte gulvet.

Hvad er det for et gulv du har der knirker?

For et trægulv kan jo være så mange forskellige slags.

Du bliver nød til at undersøge hvorfor det knirker ellers er du lige vidt ikke.

Det kan være en opklodsning som er gledet, som er årsagen til knirkerie

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hej Maskinsnedker

Det er et fyrtrægulv på strør. problemet er af køkkent stå oven på gulvet - og kan vi lade det stå og bare ligge nyt i resten af rummet - og lave en ekstra sokkel? - det skal siges at køkkent stå fint

På forhånd tak
aslan.

Naturlig vis kan du det, men det er ikke den gængse måde at gøre det på.

Du skal jo have fundet årsagen til dit gyngende/knirkende gulv, som sansynligvis er en opklodsning som er gledet ud under dine strøer et eller flere steder, ellers bliver du aldrig af med det knirkeri.

Du kan købe nogle specielt til at udbedre det og knirkeri: Gulvjacks kaldes det, prøv at forhør dig om dette, eller kigge efter på nettet om disse.

Forstår jeg dig ret, vil du fjerne dit gulv indtil soklen?

I så fald får du et problem med at komme tæt nok på soklen når du skal skære gulvet op, forstår du sikkert.

Men hvori i består dit problem med at tage dine elementer ud- bordpladen kan jo understøttes af nogle midlertidige bukke o. lign. og ligge et nyt gulv som er det mest gængse og brugte måde?

Det giver dig mere besvær at lægge et nyt gulv ind-til din eksisterende sokkel på køkkenet.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hej igen

1000 tak for dit svar, dem vil jeg se efter - problemt bestå såment "kun" i af det koster ca. 20.000 at få afmonteret køkkenet og opsat dette igen hvilke vi gerne vil spare..... hvis vi kunne.

Mvh A
aslan.

Ja så forstår jeg bedre dit ? når det koster så meget at få de elementer fjernet under din bordplade og højskabe osv.

Men prøv om du på en eller anden måde kan finde den/de strøer som mangler kontakt med gulvet, hvilket i sig selv kan være noget af et detektiv arbejde at gøre.

Prøv at bore et lille hul et sted som ikke er så synligt, for at finde ud af afstanden ned til det gulv-strøerne ligger på som det allerførste.

Held og lykke med projektet, og god arbejdslyst.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Annonce
Hej

Ja, det vil vi gøre, vi har krybeklæder(ca. 60 cm) - så det gøre det sikkert lidt nemmere
Grunde til at er så dyrt er at vi har en tung stenplad som bordplad..... som jo skal håndteres, skaben ned og derefter op igen

Tak igen
aslan.

Jeg forstår bedre og bedre dine kvaler, jo flere oplysninger jeg får.

Men som du skriver krybekælder kan jo være at det trods alt er muligt, bare man ikke lider af klaustrofobi eller er et meget stort menneske.

Men prøv lige de der gulv-jacks og undersøg om de kan gøre gavn, eller spørger du bare igen.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hvis du har en krybekælder på ca. 60 cm, så vel jeg mene at dine problemer nemt kan løses uden at skride til så drastiske midler som at tage dit køkken ned eller lægge nyt gulv.
Allier dig med en håndlampe og kravl ind og reetabler de opklodsninger som er skredet ud.

Pris: 0 Kr
Anslået tidsforbrug: Ca. et par timer.

"Lad falde hvad ikke kan stå"

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis