Bonderøven...

Hej alle.

Øv altså... Når man ser Frank på Kastanjegården, kan man ind imellem godt blive en lille smule misundelig...

Og for nu lige at komme horden af indvendinger i forkøbet, så ved jeg udmærket godt, at en pakke rugbrød ville koste 245,95, hvis alt dansk landbrug blev drevet som hans

Men for hulen da - at kunne gå og bruge 3 måneder på at bygge sit drivhus, så det bliver rigtigt helt ned til tyndtarmen... og have tid og overskud til at tage sig af det lille, udstødte gedekid samtidig.

Og så Terese, hans kone... For ind i dén da, hvor er hun sød og afsindigt smuk. Jeg er godt nok lykkeligt gift med (synes jeg) Jordens smukkeste og dejligste pige, men jeg har stadig også øjne i hovedet, og jeg kan i høj grad forstå hans valg.

Hans programmer bekræfter vores plan om at flytte væk fra rækkehuset og ned på havnen, når junior er ude og vores vov-hest er blevet erstattet af noget mere båd-venligt.

Og i morgen, lørdag, skal båden i vandet, vi glæder os! Specielt fordi vores lille gårdhave er gjort helt klar til forsommeren - alle clematis er i udbrud, krydderurterne er på vej i de udendørs kasser, i drivhuset er jordbærplanterne ved at eksplodere, og både peberfrugt og tomater vokser som blev de betalt for det.

Vi er lidt spændte på, hvor langt roserne kommer op ad det espalier, vi byggede sidste år, men de er allerede godt på vej, og vi skriver kun 1. maj, så det skal nok blive stort.

Så vi ønsker bare alle herinde en god sæson

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tja HR Vom.

Der er mange ting i dette men mor siger  at jeg skal sove nu.
Så jeg kommer tilbage i morgen med mine bonske livsyn.

Men hvor ville jeg gerne kunne have det liv han har, og ikke skulle stresse ud på havet jævnligt

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Ja i er bestemt ikke de eneste der misunder den lille familie, og jeg har tilmed tiden til det (førtidspension)
Her er det så finanserne der holder igen på drømmen, men jo, jeg sidder troligt klistret til skærmen hver gang bonderøven kommer i tv, og box sættet er da også på ønskesedlen til kæresten til jul ;-)


Mvh
Martin

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Jeg kan også tilslutte mig koret af beundrere for Bonderøven, den måde han arbejder med træ kan glæde en gammel ener som mig, Hans grønne fingre er heller ikke skruet forkert på. Jeg tror dog at han må have noget arbejde ved siden af, jeg tror ikke det giver vildt meget at være TV *star* hos Danmarks radio.
Og Theresa !
Jeg tror bare han har valgt at leve primitivt.

dvs. ingen B&O, ingen Nye Velux, ingen Iphone - kort sagt det enkle liv.

hvis det er det man ønsker kan det nok lade sige gøre :-)
Bonderøven lever af at sælge sine produkter, ganske som alle andre landmænd. Så vidt jeg har forstået, mest til restaurationer. Og mon ikke han tjener en god sjat på hans foredrag? Konen har sin egen virksomhed, www.sortlakrids.dk

Jeg kan også godt lide at se programmerne, men nogen gange bliver det lige lidt for primitivt. At man nogen gange vælger den besværlige (læs; gammeldaws) metode frem for den enkle, bare fordi man har sine principper. Men jeg tvivler på at det er sådan det foregår til hverdag, på gården.
Annonce
hej jeg kender frank, han har ikke arbejde ved siden af, lever af sine foredrag, og lidt små salg ved siden af. Han er lidt nørdet med de gamle maskiner, han finder, blir som et lille barn, og kan ikke vente med at skille det ad.
Kan nu ikke forstå at han Tør, at turde at være selvforsynende, som du sikkert ved, har han i et program fortalt at hans kartofler rødnede og måtte de leve af jordskokker i stedet for. Men det må nu være skønt, ikke at skulle tænke på arbejde, og kun tænke på sig selv. Er lidt misundelig og så ikke alligevel, med alle de dyr osv. at der SKAL være nok af det hele til foder og til dem selv, syntes jeg er lidt nervepirrende.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Ah, jeg tror nu ikke rent økonomisk man skal havde ondt af Bonderøven. Prisen per foredrag er steget væsenligt, tror det var sidste år. Lad os bare sige han før skat kan få 10.000 for et foredrag (en billet til foredrag med ham koster mellem 100-150 kr). Hvor mange foredrag kan han holde om måneden? Lad os sige 3... Det er 30.000 før skat. Og jeg synes jeg har læst et rygte, der ligger i omegnen af ca 100.000 tusind pr sæson. OM det så er realistisk aner jeg ikke, men taget i betragtning han har et af de mest populærer tv udsendelser synes jeg ikke det lyder urealistisk. Det skulle ikke undre mig, at manden har et sted mellem 350.000 - 450.000 før skat alene på foredrag og tv. Og læg så det til han kan sælge til restauranter, plus han dyrker det meste selv. Nej, jeg tror ikke han lider nogen speciel nød.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis