rullespartel - erfaringer?

Hej

Jeg har en hel del vægge med hesian, som skal fuldspartles inden opsætning af filt.
Jeg har spartlet en del af dem på traditionel vis, og det er nu blevet meget pænt, men... det tager lang tid og er temmelig hårdt arbejde

Nu er jeg faldet over rullespartel fra Dana Lim  - det virker smart, men er det nu også det?

Er der nogen af jer der har erfaring med det eller lignende produkter?

Mvh.

Anders
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Rullespartle nej, sprøjtespartle ja, jeg tog for ca et år siden en opgave hvor jeg tænkte " Det her kommer jeg aldrig igennem" så gode råd var dyre, havde ikke noget luftværktøj, så ville ikke til at bruge penge på en mase udstyr, købte derfor bare noget sprøjtespartle, en rullespand, et rulleskaft, samt 2 langhårede ruller, og så rullede jeg bare skidtet på, i ca 1 meters bredde, hvorefter jeg trak det pænt med en 60cm lige spartle.

Det har jeg gjort lige siden, for pokker det er nemt, der skal ikke for tykt lag på, så ender du med en masse spild da der falder for meget af din spartle når du trækker efter, bare et tyndt lang, det er ligemeget om der er små helligdage, de bliver dækket når du trækker efter...


Ellers er en alm 60cm lige spartle og noget sandspartle ikke så galt.

/mkh
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg har ikke lige selv prøvet, men i den vrede tømre så det let nok ud.
Det var i hedehusene.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ja og de folk han satte til det havde aldrig prøvet det før det er altså pissenemt


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også