Fund af rørskade ved ophugning af gulv

Er ved at ophugge og udgrave bestående betongulve, da de fremstod fugtige. Egentlig lagde jeg skylden på konstruktionen (Beton, 20 cm. harpede slagger, råjord) men har nu blotlagt et utæt varmerør. Det tapløber ikke, men lidt drypperi - ligger i en rørgrav med grus, der meget fugtig. Der er direkte fjernvarme og måleren står på 0 liter / time når fraløbet lukkes så det har ikke været målbart tab.    

Nogen der har prøvet lign. - og har erfaring med forsikringens håndtering af lignende anmeldelse - har jo som u.p. ikke hugget gulvet op fordi jeg forventede det rør var utæt - men det kan jo meget vel have forværret den i forvejen dårlige kontruktion af gulvet.

Forventer sådan set ikke nogen erstatning, men et tilskud til renoverignen er jo altid velkommen

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du skjult rørdækning på din forsikring, så giver de sikkert et tilskud til udbedring af dette, hvis ikke du har skjult rørskade, så får du intet ud af dem.
De fleste skader konstateres jo først ved større skader, eller ved at de bliver blotlagt ved evt. renovering, normalt giver du gerne lidt til arbejdet også.
De burde være glade for at skaden er opdaget før der er sket store skader på huset.
Ok, jeg må jo prøve - skal nok skrive om udfaldet. Men ja - eftersom der er direkte fjernvarme, så kan et sprængt rør få store konsekvenser..
Annonce
Når du nu, pga. mistanke om rørskade, har brækket gulvet op, så tror jeg gerne de vil være med til at betale for materialer, f.eks. Og måske kan du få lidt for eget arbejde også. Det er et forsøg værd.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Hej

Her i vinter skulle jeg have renoveret et værelse, bla. isoleret gulvet, da jeg havde fjernet alt incl gulvstrøer, da de var orm angrebet, kom konen med den ide. vi tog kontakt til forsikringen.
Det viste sig at være en god ide, de betalte, da de jo godt kunne se på de opbrudte materialer, hvad der var galt.
Jeg fik det rigtig godt betalt...
mvh jens

Med mindre man har et forsikringsselskab der er totalt urimeligt, så får altid noget for sig arbejde, og selvfølgelig penge for at få skader udbedret som etableret bygningsdele tilbage til oprindelig stand igen.
Skrevet af risum på 30 apr 2010 16:51
Ok, jeg må jo prøve - skal nok skrive om udfaldet. Men ja - eftersom der er direkte fjernvarme, så kan et sprængt rør få store konsekvenser..


Der kan jo også let gå sådan. Forsikringen mener at du har skadet røret da du brækkede gulvet op=ingen dækning

Og da du ikke havde en skade før, vil de fleste sige at i selv har lavet skaden.

Er det gamle jernrør ville jeg skifte det jeg kan, og tage den udgift under uforudset. Den post skal jo være på minimum 30% af planlagt udgift.

Men meld det da bare til forsikringen, men du har 50% change for at miste rørskaden på dit hus, pga, gamle rådne rør

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Skrevet af FWM på 30 apr 2010 21:54

Men meld det da bare til forsikringen, men du har 50% change for at miste rørskaden på dit hus, pga, gamle rådne rør

Det er helt sikkert en vinkel på sagen som ikke er uvæsentlig.
Godt set!




 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis