Glemt brugerlogin til bærbar..

hej alle klogere end mig...
Jeg har en 4 år gammel ASER bærbar. Den har været lånt ud og ikke brugt i et års tid. Nu vil jeg lave den til hygge-computer til min datter, men vi kender ikke længere brugerlogin????
ved der findes en fidus med F8 tasten.... synes bare ikke det giver mening.... nogen som kan guide mig ???

god st.Bededagsferie
Japr

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du smidel vel bare gendannelses cd'en i, og laver en nyinstalation af Windows...
4 år gammel ?

geninstaller dog styresystem og gi din datter en "ren" maskine, det andet er spild af tid, så skal du til at rydde op på den og blablabla...

reformat
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skrevet af billito på 30 apr 2010 17:34
logger på som admin og fjerner koden..??


Læs hvad de skriver, de har IKKE koden???
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skrevet af mkh på 30 apr 2010 18:50


Læs hvad de skriver, de har IKKE koden???

Normalt (eller jeg ved ikke hvor normalt det er, men sådan var det på de maskiner jeg så) når man køber en computer, det første man skal gøre er at sætte den op og oprette en bruger. Det gør man via en guide som kommer op, første gang man tænder for maskinen. Sagen er, at der er en skjult bruger der hedder "Administrator" som har ingen kode. Ved at logge ind på den, kan man så fjerne koden på den bruger man har glemt.
For at kunne logge ind som Administrator, skal man under opstart (før man ser windows logo) trykke på F8 og vælge "Fefjsikret tilstand". Hvis man ikke kan se listen over de valgmuligheder og maskinen forsætter med at starte op, så enten har man trykket på F8 for tidligt eller for sent. Men hvis man har valgt denne "Fejlsikret tilstand", skal man så bare vælge at logge på som Administrator når computeren er startet op. Derefter er det bare at gå ind i Kontrolpanel, under Brugeradministration og fjerne koden på den bruger med kode.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis