Oliespild Astra

Hej lige et par spørgsmål om Opel Astra model G 1.6 8V.
Har oliespild som tyder på at det kommer fra pakdåsen ved krumpappen, eller der der andre pakninger på højre side af motoren hvor krum og knasthjul sidder.
Yderligere også oliespild, som ser ud til at komme, ikke fra toppakning men, ved det "rør" hvor tændrør og hætterne sidder, er der nogle former for pakninger her?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
kan godt være pakdåsen , ikke et sjældent problem , når du får den skiftet , så skift også lige tandremmen med det samme , da dem aligevel skal af for at klare det
det olie spild i toppen , kommer mest sansynligt fra ventildækselpakningen , den er nem at skifte selv , men prøv at rense den godt af , så er det nemmere at se presis hvor det kommer ud , efter en kort køretur
det rør du snakker om , hvor sider det presis ( kan ikke lige lokalisere det i hovedet )
kan du ikke lige lokalisere det efter en rengøring og køretur , må du lige sige til , så kan jeg lige prøve at se efter hvad for et rør du mener , da jeg aligevel får en astra hjen i wekenten , som jeg skal se på
det vil stadig være en god ide at skifte tandremmen , da den skal af for at skifte pakdåsen , så du kommer aligevel til at betale for det også , så er det billigere at give de 100 kr mere nu
umidelbart skulle der ikke være mulighed for oliespil fra det rør , men skal lige kikke nærmre på det når den astra kommer hjem i morgen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis