Hvordan få jeg min kondicykel til at lave strøm

Jeg har en svensk ødegård, hvor der ikke lige er til at få strøm tilslutte. huset ligger i en skov så både sol og vind er nok ikke altid nok, så jeg tænkt på at lave et solcelleanlæg men kombi-Inventer ( det vil sige at have alle de muligheder for solpanel/ lille vindmølle/generator )

Så kom tanken på om jeg kunne lave min kondicykel til at lave strøm, og hvordan man evt.. kunne gøre det ?

( Ideen var at lave 230v/2200w, så jeg ikke skal til at købe en masse nye ting )

 og hvad skal der til for at den kan slutte til grit ( elnet i danmark) mere for at lave den her hjemme og test den )

På forhånd tak
33 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ikke fordi jeg vil bremse dig i dit project for ideen er afprøvet før
men det er alså exstremt hårdt at generere strøm på en cykel
især når du vil lave 230v direkte
langt de fleste nøjes med at generere til 12volt og der fra via en inverter til 230 volt
men det er stadig meget hårdt og der skal køres temmelig længe på cyklen før
du får noget rigtig brugbart ud af det
og du skal køre off grit hvilket du sagtens kan teste med for det bliver også på
den måde du skal bruge den for eftertiden hvis du beslutter dig for at gennemføre det

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Mkh det lagde jeg ikke mærke til at der var specifikke krav til efterbrænderen
ja men det er jo en helt anden sag
så skal vi bare have konstrureret en ny concord og det er da ikke så svært :--O

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

ifølge min cykelsimulator, magen til den de havde i Tour de France studiet sidste år. Så kan jeg sige at man skal have en jævn god kondition hvis du vil kunne træde 250-300 watt konstant. Mener at Michael Rasmussen kunne genererer 350watt i gennemsnit på en etape i touren( over 6-7 timer).
Men jeg kunne godt tænke mig nogle flere oplysninger. Hvad skal det "trække"? lys, vvb, husvandværk, computer, el kogekedel mm.? og hvor mange dage af gangen er du der?
Læst at man ved normal kørelse kun lave omring 40-50w pr time og så var det mere som en backup ...

nu spinner jeg 3-5 gange om uge, så ville jo mener at jeg vil brug en 1/2-1time om dagen skulle der være behov for det !

Men da jeg ikke ved om solpanel eller en lille vind mølle vil kun bruges i dette område grundet de mange træer som der er ... og at man kunne jo løbe tør for benzin, så komme kondicykelen ind rigtig godt da den er der når jeg skal bruge den til at dække det strøm behov

mad bliver lavet på gas, så mit behov er mest til en laptop og lys 
Hvis det er som backup, så vil du gerne gemme den strøm du "tjener", så skal du til at kigge på hvor stort tab du får når du henter 230v fra 12v.... og det er meget, kort fortalt, skal du bruge 2200w i 1 time, skal du gemme 256amp

God cykletur siger jeg bare...

rutland 913 12v vindmølle tjener ved 10m/s ca 180amå på 24 timer og så sparker den små 90w ud.....

Det er spild af tid, men det er da meget sjovt at lave, skal du endelig lave noget i den stil, så kig lidt på google efter " DIY wind generator"

/mkh
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det lyder da som et spændende projekt.
Hvis målet kun er opladning af laptop batteri og belysning med lysdioder, mener jeg ikke det er urealistisk.
http://www.instructables.com/id/Turn-an-exercise-bike-into-an-energy-bike/

Kik lidt her ;-)

 

Jeg kan også tage fejl. Og jeg skal nok gøre opmærksom på det, når det sker... hvis du lever så længe...

 

http://www.espersen-glasius.dk

Så rigtig basis jeg skal bruge en el-motorer 12v/24v ( hvad ville være bedst ? ) og så en Inverter 12v/24v til 230V/300-1500W

Er der nogle som kan anbefale en el- motor som ville være god til dette ? og en inverter ? ( til fornuftig penge ) evt hvor man køber dem.

Jeg overvejer at test det her i danmark og ved at bruge en inverter kan jeg jo ( har jeg forstået det korrekt ) slutte det system til el-nettet, ja jeg ved godt at jeg ikke komme til at lave penge eller spar, derfor vil jeg jo gerne lave det godt ( men billigt )

så alle god råd er velkomme

Læst en artikel : http:/ing.dk/artikel/108085-traed-i-pedalen-og-spis-gratis-paa-hotel

En lille del af den her : Strømmen bliver lagret u er batteri på cyklerne og herfra ledt ind i hottellets hoved-elforsynning- En gæst i god from, der cykler 30km timen i 60 minutter producerer cirka 100 watt i elektricitet. 

Der er yderligere 23 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis