Støbning af gulv

Jeg skal have støbt et gulv, hvortil jeg skal bruge 4 m3 vibreringsfri beton.

I den forbindelse har jeg talt med en murer min far kender, som anbefaler, at få betonen leveret ved hjælp af en pumpebil fra unicon.

Derudover siger han, at vi sagtens kan lægge betonen ved at låne hans "jutter". Umidelbart lyder det på ham, som det er ret nemt at støbe gulve selv, så han ikke behøver komme og hjælpe, selvom jeg aldrig selv har prøvet at støbe et gulv før.

Jeg vil derfor høre om der er andre der erfaringer med at støbe et gulv, så jeg jeg kan få bekræftete eller afkræftet, at man sagtens kan lægge det selv. Derudovee vil tips være velkomne med hensyn til at få det så plant som muligt.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er helt klart en fordel at have en med der har prøvet det før.

Men med en god rådgivning mm. så kan det da godt lade sig gøre, hvis man ikke har for mange tommelfingre

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Har du ikke prøvet det før, får du det ikke sådan lige plant, det kræver lidt erfaring og en god rotorlaser med mondtager på en affaldrager eller "jutter"

Det er meget smart med pumpe, men husk at det koster lige 5.000,- mere for pumpvogn i forhold til med alm. transportbånd, så med mindre der er dårligt forhold, ville jeg nok få leveret de 4 m3 med alm. transportbånd.
Hej Sunemr

Jeg har selv lige fået støbt gulv af professionelle.... og det blev ret skævt at kigge på
Så det er altså ikke lettere end at de kan lave fejl.... (det tog 3 fulde dage at sætte fodpaneler på "bølgerne"  før det blev pænt...og værelserne var kun ca 50 m2)
(Det er selvfølgeligt lavet uden regning og med mundtlige aftaler... så der er ikke så meget at komme efter... men nok om det...)

Det er min holdning at det er lettere at få håndværkeren til at høre på ens klage når man selv har lavet det .
Så hvis rummet ikke er for stort  (15 m2 +/-) ville jeg selv kaste mig ud i det.

Tag dig RIGTIG god tid. BLAND selv cementen så du kan følge med.... og brug for guds skyld laser til at checke vatter.... og IKKE kun ved tilfældige punkter på væggen... Mål HELE vejen rundt.

Den tid du bruger på at checke vatter komme mange, mange gange igen ved ikke at skulle kompensere senere...

Det kan være helt hyggeligt hvis man har nogle gode venner til at hjælpe

Jeg har støbt nogle gulve, men lærer aldrig at få det ordentlig.
De seneste i rækken, har jeg fået en flink murer til at klare for mig, og de er i modsætning til mine selvlavede, blevet rigtig gode.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg har det også bedst med at blande det selv, hvis jeg selv støber gulvet.

Så har man tid nok til at få det helt plant, med færdigbeton skal det gå rimeligt stærkt, også mangler man lige erfaringen ved at få dette rettet af, men har da støbt et par gulve med færdigbeton som er blevet okay, men er også alle blevet slebet efterfølgende med betonsliber, for lige at tage de værste kanter efter jutteren...
Annonce
det med at man skal være meget hurtig med flydebeton er en and det brænder ikke hurtigere af end så meget andet. det er bare nemmere at arbejde med end hjemmeblandet og det har en ens styrke det har hjemmeblandet ik.
når man har prøvet flydebeton et par gange tar det ingen tid at lægge ud. og rette af. der skal som sagt bare tages nogle højder jævnligt med laser og så ellers bare juttes så ligger det pænt og som slut skal det bare glittes så bliver det ikke mere plant og jævnt.
Korrekt det brænder ikke hurtigere af, men det kommer i et rimeligt hurtigt tempo, for en der ikke har prøvet det før.

Blander man selv bestemmer man selv lidt farten jo...
Hvordan rækker man så lige 3-4 meter ind over det nystøbte og glitter?

Med venlig hilsen
ktm

 

ktm når det er ved at være brændt nok af til at glitte det kan man også gå på det og derfor ikke noget problem om det er 20m bredt.
OK, jeg regnede med at det helst skulle ske, medens det var vådt.
Har aldrig forsøgt mig, men nu er det skrevet bag øret!

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis