Trådhegn til hund i have

Vi står og skal sætte et hegn op til en hund i vores nye have. Jeg havde tænkt mig at indhegne med trådhegn der er 150cm i højden og med 5 x 10 cm masker. Hegnet skal opsættes op ad en allerede eksisterende hæk, som jeg går ud fra kan støtte lidt.

Mit spørgsmål går på pælene - hvor dybt skal de graves ned, hvilken tykkelse skal endepæle og støttepæle have og hvor høje skal de være?

Umiddelbart havde jeg forestillet mig at bruge pæle med 10cm diameter til hjørner og sætte dem ca. 70 cm ned. Støttepælene forestliller forestille jeg mig skal bores ca. 50 cm ned og være 7 cm i diameter. Er det tilstrækkeligt stabilt? (det skal kun stå i ca. 2 år og som sagt op ad en hæk)

 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du behøver ikke at bruge så tykke pæle, 5 cm Ø vil være rigeligt for dem alle. I hjærnerne sætter du skråstivere ned i jorden og skære dem til så du kan skrue dem fast til den lodrette  med en skrue. Pælene skal bare være omkrin 180 cm. lange, og så dunker du dem 30 cm. ned i jorden det er rigeligt. Jeg har til min lille Dansk Svenske Gårdhund brugt 8 x 8 Fårehegn, det virker fint.

V.h.  Håndværkeren
Man skal nok lige være opmærsom på , træpæle i jorden kan gå i råd. Gi de pæle noget behandling først, så vare de "næsten" evigt

Håndværkeren : er 30cm virkelig nok,? hvad med frost og sådan?


/mkh
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Håndværkeren: Ok, tak for tippet - det er en lidt større hund jeg skal hegne ind, men hvis hegnet står, så står det jo :-)

MKH: Jeg tror ikke behandling er nødvendigt - pælene er i trykimprægneret træ og skal kun stå i 2 år. Det er nemlig et hus vi lejer, så de skal tages op igen når vi flytter.

 

Fuzzyboy : Okay, jeg fisker også bare lidt, skal selv til at lave en lille gård til en ny hvalp, så har bare en føler ude, men fint

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvis hunden finder ud af at komme under hegnet, kan man ofte stoppe det ved at trække en tynd wirer gennem de næst nederste huller i hegnet.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Hunden skal bare have at vide at huller under hegnet er forbudt, det skal vises hunden når den starter på et hul. Min har et stykke på 200 m2. hvor hun må grave så meget hun lyster. Nogle gange går hun så dybt at det kun er rumpetten der stikker ovenfor. Den kører til gengæld for at vise mig hvor glad hun er.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis