Registreringsafgift på Yamaha xt 350 -85

Hej Er der nogen der har et godt bud på hvor meget jeg skal betale i afgift til staten for indførelse af an Yamaha xt 350 -85 / 86 ? Har kigget på skat.dk men jeg kan ikke få den aktuelle side frem
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er faktisk umuligt at afgører her, for det er op til synsmandens vudering, er den bulet ridset o.s.v. slipper du endda meget billigere. I 2001 købte jeg en impoteret Honda CX 500 den gav jeg 16000,00 kr. for i afgift til staten og den var i en pæn stand.

V.h.  Håndværkeren
Hej ,

Glem hvad håndværkeren har svaret dig..

Det er IKKE synsmandens vurdering der sætter afgiften alene.. Han skal blot vurdere om den er over / under eller i middel stand.. That´s it.. !!

Når han så har gjort det, kommer der en afgiftfastsættelse fra SKAT.. og den skal så betales hvis du ønsker at indregistrere den..
Du kan end videre klage over afgørelsen, INDEN du henter plader, bagefter er det for sent..

Men en maskine som den du spørger på ligger mellem 5-8000 alt efter stand og km...

Dette er fra skat´s afgørelser :

Type 1. reg. handelsværdi AFGIFT
3 YAMAHA 350CCM XT350 28/04-1986 11000 4381
4 YAMAHA 350CCM XT350 31/12-1986 14656 8656

Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

Lidt om mig her

TAK for svaret
Skrevet af kamb på 30 apr 2010 17:36
Hej ,

Glem hvad håndværkeren har svaret dig..

Det er IKKE synsmandens vurdering der sætter afgiften alene.. Han skal blot vurdere om den er over / under eller i middel stand.. That´s it.. !!

Når han så har gjort det, kommer der en afgiftfastsættelse fra SKAT.. og den skal så betales hvis du ønsker at indregistrere den..
Du kan end videre klage over afgørelsen, INDEN du henter plader, bagefter er det for sent..

Men en maskine som den du spørger på ligger mellem 5-8000 alt efter stand og km...

Dette er fra skat´s afgørelser :

Type 1. reg. handelsværdi AFGIFT
3 YAMAHA 350CCM XT350 28/04-1986 11000 4381
4 YAMAHA 350CCM XT350 31/12-1986 14656 8656

Jeg mener da at håndværkeren kom med et godt svar, grundet egene erfaringer.

Som udgangspunkt så skal du betale 210% på MC og på en bil er det 180%

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Flemming, det passer jo ikke helt, afgiften falder jo over tid, det gør indkøbsprisen jo ikke nødvendigvis.

Nogen køber et dansk lig med papirer på, og så en hel cykel i tyskland, på den måde kan man så lave en hel MC billigere og stadig have lidt reservedele til overs.

Det ender jo ofte alligevel med at man vil lave den flot og så skal den jo strippes helt ned til stellet.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

det er tit billigste metode

Kun 100% er godtnok

The second rat get the cheese

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind