Fejlmelding på Peugeot 406 - temperatur-sensor?

Har en Peugeot 406 som er begyndt at melde fejl "engine temperatur too high" og der er blink og dyt ... Vi har skiftet temperaturføler, der er blevet skiftet relæer, ledning fra temperaturføler til motorstyringsboks, vi har forhørt os rundt omkring, vi har haft den på Peugeot-værksted, computer sat til som fortæller at der ingen fejl er på bilen.. Tillykke! ;-) ...

Fejlen kommer STADIGvæk ... på de længere ture .. (dvs. omkring efter 40-50 km) .. Ved bykørsel kommer der ingen alarm, men det hænger nok sammen med at temperatur udlæseren på instrumentbrættet står i 0... Når vi har kørt et stykke tid.. begynder måleren at kravle op på 60-70 grader og står der og bimler mellem 50-60-70 grader.. Pludselig dykker viseren til 0 og så begynder larmen og blippen og dytten...

Denne alarm går ikke væk før motoren er kold igen ... (og ja det var en laaaaang tur hjem fra ferie i Italien ;-) .. vi VED at motortemperaturen ikke er for høj og at vi ikke behøver at stoppe men for dæælan det er træls at sidde i den larm... og der ER jo  en fejl et sted... men ingen kan åbenbart finde den?? ..

Glæder os til at høre forslag...

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Argghh det kan ikke være rigtig peugeot ikke kan finde den fejl hvad for peugeot har du været hos. Har lavet mange med den fejl . kan dog variere hvad det er alt efter årgang/motor model- men så svært er det altså ikke . der er ikke forbandet mange komponent til den fejlkode. Hvis de bare har læst fejl ud og sent. dig videre er det fordi de er nogle dovne hunde der ikke har gidet og bruge tid. Fejlfinding på biler er næsten altid tilsætning . Skriv evt stelnr så skal jeg se om jeg kan guide dig til fejlen.
Det lyder som en dårlig forbindelse..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg har fået løst problemet. Det var termostaten der var defekt, den var åben hele tiden. Det var en underlig måde fejlen udartede sig på. Nå men det er overstået og jeg blev lettet for 2800 kr.
Håber  andre kan bruge mine erfaringer.
Mvh. Morten
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis