Male trægulve

Hej.

Jeg overvejer at male mine trægulve i min lejlighed. Det drejer sig om en stue (13 m2), et køkken (4,5 m2) som skal males hvide og et soveværelse (12 m2), en entre (4,5 m2) hvor gulvene skal være sorte. I køkkenet er gulvet lakeret, men i de resterende rum er det bare almindelige trægulve. Har kigget lidt rundt efter hvilken fremgangsmåde der er bedst med mange forskellige svar. Jeg vil derfor spørge jer om gode råd. Hvad er den bedste fremgangsmåde? Hvor meget maling skal jeg bruge og hvilken slags giver det bedste resultat? Hvad skal jeg ellers bruge?

På forhånd tak.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Uha da da du har da lige valgt to farver hvor det mindste støvkorn vil blinke som en rød advarsels lampe
Du skal have al den gamle lak væk først, da du ellers recikere at den nye maling vil få lakken til at koge op. Og så findes der altså i handelen speciel maling til gulve.
MEN MEN hvis det ikke er dit eget hus du bor i, så skal du have ejerens skriftlige aksept på at du må male gulvene, da han ellers vil kunne kræve at der bliver lagt helt nye gulve på din regning.

V.h.  Håndværkeren
Ja det ville nok være bedre om du lagde sort og hvid vinyl på gulvene.
ja afslib gulvene og efterbehandel med henholdsvis hvid og grå gulv olie. det er ik helt det samme men det holder bedre. og du bliver ikke uvenner med udlejer hvis der er en sådan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også