Kobling på min Ssangyong er stenhård

I dag da jeg kørte ud a p-pladsen med min Ssanyong Rodius, kom der en lyd fra koblingen som om en fjeder knækkede og nu den sten hård. Har rimelig besvær med at trykke den i bund. Men den har ellers virkede meget godt bortset fra at i 3.gear hvis man pludselig giver lidt for meget gas i 2000omdr. ryger den op på 4000omdr. uden at bilen køre hurtigere.

Ved i tilfældigvis hvad det kan skyldes? Tror min kobling er hydraulisk.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
alle koblinger idag er hydrauliske. Enten har du knækket udrykkerarmen eller også er mrmbranen i koblingsaggregatet revnet. Måske er det bare een af dæmperfjedrene i navet der er røget af. Under alle omstændigheder er det værksted. Jeg tror der er en inspektionsluge i kkoblingshuset.

Først og fremmest vil jeg gerne takke jer for jeres svar.
Det er vist ikke koblingen der er gået i stykker, fordi jeg kørte 2-3km hjem efter det skete. har i en ide om hvor meget det vil koste? det lidt surt når man bliver fyret pga krisen og så får man pludselig ekstra udgifter pga bilen da jeg gerne vil sælge den.
den har kun forvoldt mig problemer.
Det behøver ikke at være det helt store. Det kan være, det blot er en slavecylinder, som man kan komme til uden at pille hele skidtet ned.

Med venlig hilsen
ktm

Okey, så må jeg håbe det er det
Tusind tak.

Med venlig hilsen
Hüseyin
Annonce
du kan tro din kobling er færdig. Når du kan få bilen op i omdrejninger udn den kører hurtigere er det fordi koblingen glider. Koster nok 5 kg.

Der er jo ingen grund til straks at male fanden på væggen og i totalhysteri påbegynde en udskiftning af hele drivlinen eller sågar hele bilen.
Tag det nu helt roligt.
Få nu bare en der har forstand på sagerne til at tage et kig.
Hvis du er medlem af FDM, kan du her få en uvildig undersøgelse.
vile, avr det ikke dig der ville "bare" brænde belægning af????? Du kan måske også fortælle, hvor man kan få en oliepinds-forlænger??

Skrevet af uldal på 29 apr 2010 12:36
vile, avr det ikke dig der ville "bare" brænde belægning af????? Du kan måske også fortælle, hvor man kan få en oliepinds-forlænger??

Så vidt jeg kan bedømme, har du mere forstand på oliepindsforlængere.

Men tricket med at kurere en ruskende kobling ved lidt hård behandling, vil jeg da godt tro du aldrig har hørt om.
du kan tro jeg har set det ... i minlæretid i tresserne!! Men det reparerer intet, bortset fra du risikerer et skævt svinghjul.
Problemet er heller ikke at den rusker i koblingen, men at den GLIDER.

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også