Vinddrevet figurer til haven..

Jeg søger oplysning om tegninger til vinddrevet figurer. Jeg har da jeg var barn været helt forblindet af bevæglige havefigurer. Jeg kan huske fra Bornholm en mand står og saver brænde, hans savbevægelser bliver drevet af en lille propel, der igen bliver drevet af vinden, en anden der drak øl, en der cykler o.s.v.

Er der nogen der kan hjælpe mig med henvisninger på internettet, eller til biblioteket.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan også godt huske de små vindmøller der trak sådanne figurer, så det er ikke bare noget du har drømt. Det var tidligere sådan noget som tiden blev brugt på at lave de lange vinteraftener henne på Husfliden, nogle steder var det i byens forsamlings hus.
Der findes da også bøger om emnet men om de stadig findes på Bibiolotekerne er jeg ret meget i tvivl om. Jeg har selv sådan en gammel bog stående et eller andet sted i min bogsamling men lige hvor den står, uhadada
Der er nok ikke andet at gører end at værer kreativ, lad de små grå komme på overarbejde.

V.h.  Håndværkeren
Tak for oplysningen, hvis du på et tidspunkt finder bogen, vil jeg da meget gerne vide hvad den hedder, Jeg ved bare ikke hvad man skal kalde de figurer, Billeder af sådanne ville jeg meget gerne have fingrene i, så hermed en opfordring til jer
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis