Udluftning af diesel efter filterskift :(

Jeg slukkede min Peugeot  806 og den havde kørt fint, men da jeg så skulle starte den igen var den helt død?? Dvs motoren snurrede fint rundt men intet liv.
Efter at have ventet ca. 5 min prøvede jeg igen og den fik så et strint diesel og var så død igen.
Jeg skruede toppe af diselfilteret og satte et nyt i og beholderen var lidt over ½ fuld.
Så prøvede jeg igen, men ak.. ingen start.
Hvis den står lidt får den en anelse diesel men kun nogle få omgange.
Hvordan udlufter man sådan en Peugeot 806??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har løst problemet.. I bunden af filterhuset sidder der en slange med et klik-stik .. det sad løst og jeg havde slet ikke haft huset oppe??
Jeg skilte det hele ad igen og og fandt ud af at den har en fødepumpe.. allerede når man sætter tænding på, pumper den disel ind i filtret.. og så var det bare lige at løsne omløberen på den ene dysse og så kom der først luft og så diesel.. og sætte stikke på som var utæt..
Men er der nogen der ved hvor relæet til fartpiloten sidder.. ??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

tjae nu er de jo lidt mærkelige de franskmænd
så den sidder vel i højre fod

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

jeg fandt ud af at det ikke var nødvendigt at fylde filter. der sidder en pumpe der pumper diesel bare den får tænding. Så den presser selv alt luft ud.. også af filterhus.. Undre mig over den ikke pumpede første gang.. så lad mig nu se om det er den pumpe der ikke er ordenlig forbindelser. Stik og relæ'er er noget møg på sådan en fransk bil..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Lige en opfølger.. Måtte lige få en ny fødepumpe i tanken.. Hurtigt skiftet, men en dyr satan med tank måler indbygget.

Det er åbenbart en ikke særligt kendt problem med flere biler.. pumpen bliver slidt og virker ikke ordenligt..

Tilsids måttet jeg lige banke nogle gange på tanken med en krydsnøgle for at få pumpen til at arbejde.. Skidt at ligge under bilen på P pladsen ved Bilka og tæske løs på bilen.. hehe

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis