Kædesav vil ikke starte

Min kædesav (Partner) har kørt ganske godt - også her i foråret. Pludselig vil den ikke starte. Der er ingen gnist i tændrøret, og jeg har forsøgt med et nyt tændrør. Kan nogle af jer give mig hånd til at finde årsagen. Tak.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det kan være at ledningen til on off knappen er dårlig ,ellers kan det være din tændrørshætte eller tændspole prøv at kigge på kontakten først .min far har også en partner og der var problemer med den,men han har også skiftet tændspolen..der sidder jo også en ledning på den du kan tjekke
Du skal også checke skidt og afstand mellem svinghjulet og tændspolen.

Hvis der er en masse skidt rundt om tændspolen kan det give tændingsproblemer. Det kan det også hvis afstanden er blevet for stor, den skal være 0.3 mm.

Du skal dog være forberedt på skulle skifte tændspolen som smeden96 foreslår.




 Niels Ejnar

www.saveniels.dk

 

Takl for jeres forslag. Jeg forsøger at følge jeres forslag i weekenden.
Sendt fra iPhone.
hm.... har skilt det ad, og ledninger og kontakter ser ok ud. Saven har ikke kørt mere end 5-7 timer i dens levetid, så jeg undrer mig. Tændspolen er nok død. Ved I, hvordan man måler på den? Jeg har søgt som en gal på nettet efter en ny tændspole men kan ikke finde en der passer. Kan I hjælpe med et link? Tak!
Man kan ikke måle på en tændspole om den virker. Det eneste der er at gøre er at tjekke at alt er helt og monteret korrekt og så teste om der er gnis på tændrøret.

Hvis der er gnist med en ny tændspole - ja så var den gamle nok deffekt. Beklager men man kan faktisk ikke afgøre det på anden måde.

Hvilken model er din Partner??

 Niels Ejnar

www.saveniels.dk

 

Annonce
Det er en Partner 351. Altså en lille, billig maskine. De tændspoler, jeg har fundet på nettet har kostet mellem 500 og700 kr. Jeg har ikke kunnet finde en til min Partner 351. Men hvis den koster 500 til 700 kr., så kan jeg ligeså godt købe en ny maskine. Har du et link til en hjemmeside, hvor man kan købe en tændspole? Kan man bruge en til en Texas?
Reservedelsnummeret på tændspolen til din sav er: 530039167

Forhandlere af Partnersave burde kunne skaffe en ny, men da denne sav forhandles af byggemarkeder, der absolut intet ved om motorsave og ikke har hverken reservedelslager eller reparations værksted, vil de naok få det svært hvis du beder dem om at skaffe en tændspole.

Husqvarnaforhandlere burde også kunne skaffe en da det er Husqvarna der ejer og producerer Partner save.

Hvad prisen er har jeg ingen ide om. Men du skriver at saven næsten ikke er brugt og fremstår som ny. Du får ikke en ny sav for 500,- så måske kan det betale sig alligevel.


 Niels Ejnar

www.saveniels.dk

 

- og forresten, tændspolen skal passe til din sav, så du kan sikkert IKKE bruge en TEXAS.


 Niels Ejnar

www.saveniels.dk

 

=> Niels Ejner: Tak for svarene. Jeg finder en forhandler, der ved noget om det. Osse tak for reservedelsnummeret.
med det rette udstyr er det særdeles nemt at tjekke tændspolen. Du nskal nok omkring en forhandler. Han kan hvis han har det rete udstyr fortælle dig om det er tændspolen.men endnu engang tag i biltema og køb en tændingstester.Det er en tændrørsledning med en lampe midt på,som lyser når man tørner motoren. Den kan bruges på både 2 og 4 takt motorer.

O.H.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis