Revner i gasbeton ydervæg

Hej, nu er foråret så småt kommet til byen, og det er lidt sjovere at bruge tiden udenfor.
Jeg har et hus opført i et gasbeton lignende materiale som har lidt revner jeg skal have kigget på. De lokale i området siger at væggene er opført i tysker sten, er der nogen som ved hvad det er?

Revnerne er 1-2 mm i bredden, og sidder i gavlen af huset. Jeg regner ikke med at kunne lave et permanent fix, men vil gerne udbedre de revner de er, så det ser kosmetisk fint ud. Senere vil jeg nok have hele facaden renoveret.

Hvad er fremgangsmåden?
Skære revnerne større i svalehale facon? Hvilken skæreskive skal jeg bruge?
Fjerne støv, vande for og fylde revnen med??? Cementblanding eller kan man købe et færdigt produkt?

Håber at I kan hjælpe mig lidt, jeg har lidt mere erfaring med gamle murstenshuse end med dette gasbeton.

Huset er iøvrigt fra midten af 60erne.
Mvh Lars
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
For mig lyder det som sætningsskader- ku' du ikke vedhæfte et billede af revnerne?
Du skal kortsigtet klart tætne dem hurtigst muligt aht. forestående fugt og frostskader efter at du har fotodokumenteret skaderne.

Men en permanent løsning på problemet - hvis det er sætningsskader - kan blive både juridisk og økonomisk ganske krævende.

"Lad falde hvad ikke kan stå"

Hej, tak for svar.
Jeg er nu ikke så nervøs for dem. De er som de var da vi overtog huset for 4 år siden og har ikke ændret sig siden.
Jeg havde en murer til at kigge på dem inden vi købte, og han ville umiddelbart bare kradse ud og fylde ud, men nu er det tid at jeg selv kommer igang med dem, og mangler egentlig bare arbejdsgangen og en ide til de mest egnede materialer.

Mvh Lars
Så er du kommet til det rigtige fora - der er rigtigt mange forstandige mennesker her

"Lad falde hvad ikke kan stå"

Tyske mursten har andre mål end en dansk mursten, der af navnet tyskersten


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

1. er det teglsten eller gasbeton?
2. Er stenene revnede eller er det bare fugerne
3. Få det lavet så hurtigt som muligt. De er min. 4 år gamle og har transporteret en masse fugt, du måske kan få problemer med, hvis du vandskurer/pudser.
4. Mørtel/cement, 8:1. Krads revnerne ud, åbn de allermindste op med et skarpt søm, rens af med en stålbørste, vand med en kalkkost og fyld revnerne op. Lad tørre en SMULE og stryg over med vand på kosten, f or at tage overskydende mørtel, så du ikke får de grimme "blodårerne" mange har. Dette er mit bud -- I andre: Ret mig hvis der er fejl

 

Annonce
1. Jeg vil kalde det gasbeton men er en mere hård cementagtig type.
2. Sten er revnet lodret ned, enkelte steder følger revnerne fugerne.
3. Yes
4. Revnerne er fra 1-2 mm i bredden, jeg synes ikke jeg kan få meget "proppet" derind. Jeg havde forestillet mig noget med en vinkelsliber med diamantklinge og så bare ud over stepperne...... Eller hva?

Mvh Lars
indtil du vil have gavlen renoveret - beklædt - ,å du have huset tætnet. Det gør ikke noget du laver revnerne i stenene lidt bredere, for at få materiale på, men nok ikke dybere end 1-2 cm. Fugerne kan du hugge ud og fuge om

 

Ja hug fugen ud så bliver den stærkere end hvis du sliber den ud.

Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis