"Blød" 90 graders bøjning til 75 mm. grå afløbsrør

God aften

Jeg sidder lige og leder på nettet efter en 90 graders bøjning til et 75 mm. grå afløbsrør. Jeg har set en sådan bøjning der buer i en blød kurve i stedet for det skarpe "knæk" som en almindelig bøjning har. Jeg ved ikke hvad sådan en hedder og har ikke umiddelbart kunnet google mig til det. Nogen der kan hjælpe med et VVS-nummer eller hvad den slags bøjning hedder hedder?

Hilsen mureren

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Ja der findes store bløde 90gr bøjninger, men om de findes til 75mm ved jeg ikke, men de findes til 90 og 110 mm, de er til drikkevandsledninger, og er helt sikkert noget dyre.
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med et link...

Men du kan evt, bruge 6 stk 15 gr bøjninger, det giver en fin blød 90 gr bøjning.
Eller brug 3 stk 30 gr bøjninger, det giver også en bedre runding.

mvh jens
Hej Jens

Det bliver nok løsningen med flere mindre bøjninger, selvom jeg lidt havde håbet at undgå det. Nu har jeg ellers fundet frem til, på wavin's hjemmeside at de faktisk fås i 75 mm. Det kaldes en lang bøjning. Men ingen af lavprisbutikkerne på nettet har dem.

Hej.

Hvis du kan finde et vvs-nummer, så prøv evt at kontakte billigvvs.dk
De har flere gange skaffet ting til mig, som ikke har været i deres faste sortiment.
Måske de også kan skaffe en bøjning til dig.

Mvh
Sømanden.
Så vidt jeg husker så er den omtalte med den bløde bøjning en "bøjning og de andre vinkler.
2 sek kigger lige efter det i AO´s VVT katelog

Køletekniker & Energiteknolog.

Skrevet af Koludabyg på 25 apr 2010 19:04
Har du også tjekke hos dansk vvs center

Jeg kan slet ikke se afløbsrør af nogen art på den side, men det kan vel ikke passe...


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis