Kobling er hoppet af - Peugeot 405

Hejsa alle :-)

Jeg har en ellers dejlig Peugeot 405 1.9 TD fra 1994.

Her til morgen da jeg skulle op og på arbejde, så sagde min koblingspedal "kronk" og gik helt i bund, jeg kiggede lidt og startede så fluks mc´en op og kørte på arbejde. Men nu er jeg så kommet hjem igen og har fået kigget lidt på den, det viser sig at det plasticstykke der sidder mellem koblingskablet og pedalen er knækket - jeg ved ikke engang hvad sådan et hedder - og ville jo helst selv skifte det ud, hvis det er muligt, så er der nogle der ved for det første hvad den plasticdims hedder og hvor den kan skaffes - men også hvordan man så skifter den ud?

Min Mekaniker er desværre på ferie de næste 14 dage, og jeg vil da helst have den ordnet inden da - så alle gode råd modtages gerne - da jeg håber det er en lille ting jeg måske selv kan ordne....

Med venlig hilsen
Christian Henriksen
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis du printer det ud, du lige har skrevet og går ned til din forhandler, kan han hjælpe dig. Du skal nok have et komplet koblingskabel

Det er noget værre ged at reparere, har prøvet det 2 gange. Køb en ny plastdims hos en Peugeot forhandler,når den defekte er afmonteret fra kablet ved koblingspedalen og den nye er monteret på kablet så kommer det svære , nemlig at få hægtet plasticdimsen på koblingspedalen, jeg brugte selv en stærk kinesertråd som jeg bandt på den "aksel" der skal hægtes på koblingspedalen, derefter lagde jeg tråden op om koblingpedalens aksel og brugte sytråden til at lyfte den nye dims op på plads. Jeg ved godt det lyder fuldstændig åndssvagt, men metoden virker, jeg har fået fidusen hos min forhandler.
Du skal ikke have et nyt kabel, det er ikke det der er knækket.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis