pudsemørtel er svært

jeg fik en fantastisk ide om at jeg "lige" ville rette de gamle kælder vægge i mit hus.
og troede bare man lige kunne banke de gl. puds af og så pudse dem op igen.
MEN... jeg anede ikke at der var så svært at pudse. jeg har købt nogle poser Maxit tør pudse mørten, som jeg ville pudse første lag med, jeg har prøvet at trække det op med et stift filse brædt, men det kan man åbenbart ikke, så jeg sidder med en lille murerske og forsigtigt lægger lag på lag på en fugtet væg.
kan det virkeligt passe at det er så svært at pudse op, eller er der en som har et godt råd, eller bliver jeg jo aldrig færdig :-)

Dinosen

jeg fik en fantastisk ide om at jeg "lige" ville... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har med held kommet en sjat fliseklæb i mørtlen,hvilket lige netop gør den mere plastisk! God beskrivelse!
Kniber det med vedhæftningen, er lidt betonbinder også nyttigt.

Med venlig hilsen
ktm

 

Håber den her er til hjælp

http://www.youtube.com/watch?v=i9hQ04tOvrE

Betonklæber i mørtel får det til at hæfte og blive mere smidigt. tørrer pudsen for hurtigt kan det være underlaget der for tørt det skal fugtes godt inden der kommer puds på.

Morten

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Hvis man synes det er umuligt at lave lederne, som der skal trækkes af på, - så kan man tage 2 stykker rundjern som kan nå fra gulv til loft i 8 eller 10 mm, svejse en møtrik i toppen på dem og hænge dem op med et søm.
De skal naturligvis sidde i lod, men gør de det, så er det bare at trække pudset på med et stål-pudsebræt (hedder noget andet, jeg ikke lige kan huske) og så trække overskydende af igen med retholt (kan også være et lige bræt) i en zig-zag bevægelse deropad, hvor retholten kører på rundjernene.
Fjern rundjernene (evt kun det ene, hvis væggen er længere og hæng det op til næste sektion) og efterfyld sporene efter dem.
Lade det tørre tilpas (prøv dig frem, bliver det for tørt er det ikke til at arbejde med) og så pudse efter med et almindeligt pudsebræt i cirkelbevægelser.

Er en meget hurtig fremgangsmåde, hvis væggene som skal pudses er pænt murede i lod. Er der mange kvm, så er det bedst at være 2 mand, så der hele tiden også kan være nyt friskblandet puds at fortsætte med.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis