Regnvandstønde

Hej Forum.

Jeg har arvet en Regnvandstønde uden instruktion til. Så nu er jeg i tvivl om i hvilken højde jeg skal indsætte indsatsen til nedløbsrøret? Skal det flugte med der hvor vandet løber ind i tønden, eller lidt højere? Er der noget specielt jeg skal være opmærksom på når jeg skal til at skære i et galvaniseret nedløbsrør?

Mvh,
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
læs tråden på dette link

http://www.lav-det-selv.dk/Forum/af.../afv/topic

så er jeg næsten sikker på du har alle svar ellers siger du bare til

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

jamen tillykke med det 
og vi andre håber da sandelig også
at det er lykkedes for dig
rart du rundede tråden af
men ellers råb højt så ska vi
gerne gøre det sværere end det er

men forløbig god fornøjelse

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Nu må den da snart være fuld.. Virker det.. og har du billeder til andre der er i tvivl.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Vi har ikke fået noget regn i Herlev :-) Jeg tager et par billeder snarest og ligger op, vil godt lige sikre mig, at der kommer vand i tønden og at det så ikke løber over, inden jeg blærer mig med billeder m.m. hehe... ;-)
Annonce
ARGGHHHH! Så kommer der endelig regnog så er der en revne nede i bunden af tønden, så vandet fosser ud der. Men vandet løber til, så er det bare spændende om det stopper når tønden (den nye jeg så køber) bliver fuld..... Afsted til Silvan i morgen! Billeder af setup kommer når jeg har checket at vandet stopper med at løbe til når tønden er fuld.... :-)
kan du ikke lappe hullet med noget silikone.. ?? det må jo være svært at se revnen når du først ser den når der løber vand til.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Tjooo måske, men en ny tønde koster 150kr i silvan, jeg har jo sokkel og det hele, så jeg tror det er nemmere og næsten lige så billigt at købe en ny tønde :-) Revnen kunne ikke ses umiddelbart inden jeg tog tønden i brug, så det er en helt tynd flænge langs med bunden....
Okay.. troede den kostede mere..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis