Walk in closet. Mangler ide'r og råd.

Hej, Som overskriften forlyder går jeg i tankerne om at bygge et walk in closet til fruen. Da vi har tænkt at flytte soveværelset op på 1.sal hvor der er skråvægge. Så det er her jeg mangler lidt inspiration og råd. Det skal lige siges at det værelse hvor jeg har tænkt mig at bygge. Er et pænt stort værelse på omkring 35 kvm. men stadig hvor den ene side til walk in closet bliver en skråvæg.
Ved ikke om nogle af jer selv har opført et walk in closet med skråvægge, er jeg da klar på at se lidt billeder eller tegninger.
Og om man evt. kan placere skydedøren for enden af værelset hvor skråvæggen begynder.
Håber I kan forstå min formulering, ellers er jeg klar med kamera, til at skyde et par pics til jer...
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
skal igang med at lave det samme men hvor der er skråvæge i begge sider. regner med at lave nogen lave skabe i begge sider ved skråvægene og i midten bliver der sat 2 rækker højskabe med udtræks skuffer og uden låger. de bliver sat så de står med bagsiden op af hinanden. regner med bare at sætte en almindelig dør i ind til rummet.

 Vestfyns betonboring

jeg lavede dette for små 5 år siden da vi købte "nyt" hus
rummet har skråvæg på den ene side og lodret til loft væg i modsatte
vi har "skabe" på den side som er lodret, og under skråvæggen har vi langs gående hylder hvor der står sko på (de fylder jo ikke i højden )
dør er i enden

min første "bange anelse" inden jeg gik i gang var at det blev for smalt pga skråvæg og så det plads skabe tager på den lodrette side, men det fungere faktisk godt !
et gæt er at vi har ca 1m fri loft (dvs fra skab over til skråvæg begynder) og så alt efter hvor høj man er har man så den frihøjde på skrå-siden til hovedet støder på (vores væg er tæt på 45grader, skunk højde ca 1m) dvs vel omkring 1,5-2m før man skal bukke hovedet.

ekstra ide: jeg satte sensor op så lyset selv tænder når man går ind i "skabet"
Spejl på væggen i modsatte ende af døren..... giver rummet et "lannngt" look

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

Hej...

vi har et walk-in-closet... men der er skåvæggen inde i skabet... men kan godt prøve tage nogle billedere til dig når jeg kommer hjem fra Norge...

Men der ligger os et galleri her på siden men det er godt nok ikke et valk-in-closet men ide'en med lågerne kunne nu sagtens bruges alligevel

http://www.lav-det-selv.dk/Gallerier/Visgalleri/xmid/141

Mvh
Dan

Udlært Styrings & Regulerings Elektriker (Industri Elektriker)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis