Hej,
Min peugeot 405 fra 93 har fået problemer. Gennem noget tid har kølevandstemperaturen været højere end normalt. Kører jeg omkr. 90 kmt, er den på 90 grader, men kører jeg 100-110 kmt stiger den til 100-105 grader. Derfor har jeg noget tid ikke kørt meget hurtigere end 110 kmt, når jeg er på motorvej. I vinters bad bilen om nyt kølevand, da den åbenbart var løbet tør. Jeg var så dum udelukkende at hælde kølervæske på uden at blande med vand, da jeg tidligere på vinteren havde haft problemer med isklumper. Kan det være derfor, at kølevandstemperaturen nu er forhøjet?
I dag ville jeg forsøge at køre en tand hurtigere for at se, hvad der skete med kølevandstemperaturen. Min plan var at køre de tilladte 130 kmt på motorvejen, men ved 120 kmt kunne jeg pludselig ikke få mere fart på, hvilket ellers aldrig har været et problem før. Kølevandstemperaturen lå her omkr. 105 grader. Kan de 2 ting have noget med hinanden at køre? Jeg tog hurtigt farten af til ca. 100 kmt og havde derefter svær ved at komme højere op. Efter få minutter kunne jeg igen køre 110 kmt, inden jeg kørte fra motorvejen.