Stuk - Gode råd er SÅ velkomne!



Hej!

Jeg har sammen med min kæreste købt en lækker lejlighed på Vesterbro hvor der i to af værelserne er en potentiel flot stuk som trænger til at blive renset eller måske endda fjernet og sat en ny op.

Har selv prøvet med diverse løsninger så som tapetklister etc. men uden nogen effekt. Med meget knofedt kan jeg få lidt af de yderste lag af men slet ikke komme ind til selve mønstret. Bruger gerne alt den tid som det skal tage men er ved at give lidt op. Vedhæftet er lidt billeder af den meter som jeg har prøvet på.

Hvis man kender nogen som kan anbefale/hjælpe må man MEGET gerne sige til eller evt. komme med gode råd.

Mange hilsner

Lasse
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis jeg skulle give en pris på dette ville det blive ca. 1250kr pr. meter plus moms (dømt efter billederne) færdig-malet/behandlet - sat op til oprindelig tilstand som da stuken blev installeret.

"Lad falde hvad ikke kan stå"

Tapetklister, godt tyk og et ordentligt lag.
Derefter noget plastik over så væden kan trænge godt ind i gipsen uden at tørre ud.
Næste dag mere vand på, og så går du i gang med en teske og måske en lille pind. Gipsen er blød, så du skal passe meget på ikke at ødelægge den, men kun skrabe malingen af. Det tager frygteligt lang tid, ca. en meter i timen, og kræver en rolig hånd. Selv en blød svamp kan ødelægge detaljerne.
Når malingen er helt væk, ser gipsen forfærdeligt ud, den er brun-gul af gammel tobaksrøg og andet snavs. Den skal vaskes igen så tapetklisterresterne kommer helt af, og så skal den tørre helt ud, inden du maler den igen. Eventuelle huller skal spartles ud, og hvis der mangler nogle dele kan de bygges op i spartelmasse (hvis det er meget små områder)

Et meget tidskrævende projekt, men det kan blive utroligt flot, når du er færdig med det.


Green

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvordan vil det reagere på en varmepistol ?
Gipsen er mig bekendt ligeglad og plasticmalingen kan smelte/brændes væk.

Jacob
Det er spørgsmålet om det er umagen værd - du kan købe ny stuk hos www.d-cor.dk for ca 40 kr./m. Det er ret nemt at sætte op selv.

mvh
gug
Jeg så en TV udsendelse hvor de rensede stuk, de dækkede det med havregrød og derefter plast.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Som tidligere nævnt er det et meget tidskrævende projekt og seriøse mængder af knofedt, en varmepistol og utallige spartler af varierende form er påkrævet.
Jeg ville (dømt efter billederne) min. afsætte 4 timer pr. meter fra nuværende stand til færdigt resultat hvor stukken står som ny.

"Lad falde hvad ikke kan stå"

Jeg er 1000% på at der har været success her før i en meget lang tråd om rens af stuk.
Dette for ca. 5 år tilbage.
Ordet havregryn indgik med 99% chance, så den gode trådstarter må tænke jeg laver pis med ham når jeg skriver som jeg gør.
Men det er altså rigtigt. Men man kan mærkelig nok ikke goggle sig til det, søgefunktionen på siden giver også op.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Jeg er glad for at havregrød allerede er nævnt, for jeg er også sikker på at såfremt jeg foreslog det ud af den blå luft ville det formentlig blive tilskrevet en morsomhed... men det virker.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også