Tråden er låst

K: Transport af gravemaskine fra Lolland til Skåne

Hej.

Jeg har købt en Hydrema 270/6 rendegraver, bygget på en Volvo 430, som jeg nu skal finde transport til.

Den totale længde på graveren er 8,5 meter inkl frontlæasser og gravearm, og vægten er ca 4,5 tons.

Den skal transporteres fra Nysted på Lolland til Hästveda (ved Hässleholm) i Skåne. Det er en tur på ca. 290 km.

Det haster ikke mere, end at jeg kan vente på en tur i et par uger, hvis der er nogen der kommer fra Rødby med en tom vogn, som skal imod sverige.

Det er privat, så jeg kan ikke trække noget fra.

"If you need a machine today and don't buy it,

tomorrow you will have paid for it and not have it."

- Henry Ford 1938
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Gør nu en tur ud af det, start muggebikken og tril afsted. Du skriver selv at det ikke haster så hvis det tager dig en 8-10 timer kan du da sagtens gennemfører sådan en tur, endda meget billigere.
I flere år lå jeg og kørte på knallert fra Thurø til Herning hvor jeg havde et vikar job, det tog ca. 7-8 timer alt efter hvor mange pauser jeg holdt.

V.h.  Håndværkeren
http://ebbesautotransport.dk/

Han kører med de underligste ting på de særeste tidspunkter og steder, og er en vældig rar fyr.
Han har for nylig fået en miniblokvogn til 6 tons til netop disse småopgaver.

Med venlig hilsen
ktm

Jeg ville hjertens gerne køre den hjem til Sverige, men den er ikke registreret og den er ikke forsikret, så er det lovligt?? Den tur ville nok blive på 450 km når man skal undgå alle motor- og motortrafikveje, og med et køretøj der max må køre 30 km/t så ville turen tage mindst 15 timer, men det er da klart det værd.

Men tak for rådet med Ebbes auto. Ham vil jeg prøve at ringe til. Jeg skriver herinde hvis det lykkes. Men hvis der er nogen herinde der har en lastbil, der kan tage graveren, så skriv endelig.

- Henry Ford 1938
Hej igen.

Jeg talte med Ebbe, og han gav mig en rigtig fin pris, og virke i øvrigt til at være en flink fyr, så tusind tak for rådet KTM. Nu kan jeg endelig få ryddet min grund for sten og rødder, samt få gravet ud til garagen.

Men stadig, hvis der er nogen herinde der orker at køre til sverige, så har jeg en kammerat, der afto køber entreprenørmateriel i Danmark, som han skal have til sverige.

- Henry Ford 1938
Det er nok Johnny, du har talt med.
Du bliver heller ikke sur, når du møder ham!

Er lidt misundelig på en sådan herlig maskine, der burde høre til i enhver husholdning.

Med venlig hilsen
ktm

Annonce
Det var faktisk Ebbe jeg talte med, men han var nu også en rar fyr at have i røret. Tror godt de to gutter kan regne med nogle flere transporter fra min omeng.

Og ja - det er helt fantastisk at have impulskøbt en rendegraver. Men det var simpelthen for meget at forsøge at få skik på alle de sten der stak deres toppe op af plænen, og som min havetraktor bestemt ikke synes om. Der er ikke unormmalt af finde sten på mere end én kubikmeter.

Min svenske nabo er ekspert i dieselmotorer, så han har lovet at servicere maskinen, imod at jeg graver lidt sten hos ham også. Så det er jo en god aftale.

Har hygget mig hele dagen, med at gå rundt på grunden og sige "DØ" til alle stubbene fra de 70 år gamle fyrretræer, jeg har lavet brædder af. Om mindre end 14 dage, er deres dage talte.

Endnu engang tak ktm - du har reddet min dag med dit råd.

- Henry Ford 1938
det er da godt du har gået og hygget dig hele dagen med det udtryk
du burde næsten snakke med Håndværkeren han mener alt kan
klares med lidt krudt og plasticmarcipan/trotyl

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Skrevet af Høvlebænk på 22 apr 2010 21:00
det er da godt du har gået og hygget dig hele dagen med det udtryk
du burde næsten snakke med Håndværkeren han mener alt kan
klares med lidt krudt og plasticmarcipan/trotyl

HÆ HÆ ! jeg holder skam også meget af dig "min dreng"
... Ok - kan måske godt se det småpsykotiske i at en mand går rundt i sin have om mumler dø :-).

og tror håndværkeren har ret - lidt sprængstof kan ordne meget.

- Henry Ford 1938
Det er næsten for nemt med lidt krudt!
Næh, en rendegraver og så mase og regere med sten, der faktisk er for tunge og så alligevel bakse dem op. Efterfølgende få dem fjernet, f.eks. ved at trække dem op under bagenden på maskinen med graveskovlen og så på baghjul alene køre dem væk og styre vha enkelthjulsbremsen. Stor, stor spas!!
Jeg lånte en tudsegammel Case af en kammerat i et års tid, og lærte her at sætte umådelig pris på en sådan herlig maskine. Desværre er det ikke lykkedes mig at overbevise konen om det helt uundværlige i at besidde en sådan pægtig maskine.
Rent faktisk kunne denne Case have blevet min for blot 25.000 kr. endda med nyrenoveret motor!! Sådan skulle det ikke være!

Nu forventer jeg så til gengæld at se skilderier af herlighederne her på forum, så jeg kan drømme mig tilbage til fordums herlige tider!!

Med venlig hilsen
ktm

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis