Hjemmelavet "low budget" vækst hus

Hejsa ..

Jeg kunne godt tænke mig at lave et lille væksthus i haven, men det er som sagt "low budget".

Jeg er ikke interesseret i at skulle ud og pille et gammelt drivhus ned eller lign.

Tænkte på et solidt træ skelet som skulle inddækkes med trapez plader / små bølgeplader (begge er fundet i jem og fix reklame). men jeg ved ikke om dette kan lade sig gøre eller om det vil virke optimalt?

Jeg vil gerne høre jeres mening.

Go' Torsdag.

Hilsen Dan

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det du beskriver kan da sagtens fungere. Om det fungerer optimalt som du beskriver er det vel svært at svare på. Det kommer jo meget an på ambitionsniveauet. Hvis optimalt går i retning af frostfrit og dyrkbart i mere end tre kvartaler om året er det jo næppe optimalt. Men det er vel også lidt over hvad man almindeligvis forventer sig af et hobbyhus.

Jeg havde for år tilbage en genbo, der brugte stativet fra et villatelt, hvor han havde erstattet teltdugen med monarflex. Det blev taget ned om efteråret og sat op om foråret hvert år på et nyt sted i køkkenhaven. En fix måde at skifte jorden i drivhuset hvert år. Det har næppe kostet mange basseører og holdt i mange år.

Alt efter hvor stort du ønsker at lave det, kan der måske hentes lidt inspiration her:

http://goerdetselv.dk/udhuse/drivhus-paa-under-1-m2
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis