Div spørgsmål ang lægning af flydende parketgulv?

Skal til og lægge nyt gulv.. Det er et 14mm flydende parketgulv som skal lægges oven på det eksisterende plankegulv..

SKAL det nye gulv lægges på tværs af det gamle?

Hvad sker der præcis hvis nogen "lunker" er større end de tilladte 2mm? Nogen af de eksisterende gulvbrædder "buer" nemlig lidt nedad ligesom et U.

Hvilket underlag skal jeg vælge? Og hvor tykt? Der er plads til ca 3-4mm under hoveddøren.

Der skal indbygningsskabe med skydedøre (uden sokkel) op i nogen rum, må gulvet gå helt ud til væggene under skabet når det er flydende eller må det ikke det?

Og hvis nogen har nogen gode ideer og tips man kan bruge under lægningen ville det være super..?

Er så bange for og få det til og knirke



På forhånd tak alle..
Skal til og lægge nyt gulv.. Det er et 14mm... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
@bredker

Jeg er selv stor tilhænger af at bruge nadurmadrialer(kan med fordel udtales nasalt)hvor det er muligt som f.eks filt og kork, men i dette tilfælde synes der at være adskillige fordele ved at bruge skum som underlag.

Skum udligner små niveauforskelle langt bedre end både filt og kork og vil dermed give et mere roligt gulv.
Yderligere vil skum give en bedre gangkomfort og lavere trinlyd pga. dens fjedrende egenskaber, noget som kork absolut ikke kan og filt kun i meget begrænset omfang kan.

 

"Lad falde hvad ikke kan stå"

der vil jeg nu ikke give dig ret , skum udligner ikke mere end de andre produkter , der er egenskaberne ens lig bortset fra pladerne , de udligner ikke så meget , men er bedre til trinlyd
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Har købt underlag mm.

Og idag har vi gået og forsøgt og få gulvet til og tie stille.. Vi har fået de værste "knirkelyde" væk, men jeg synes stadig det er ligesom det siger knæk engang imellem - er det noget jeg skal være nervøs for?

Min kammerat der hjælper siger at det intet gør og at det nye gulv vil stabilisere meget oven på det gamle og tage div smålyde med sig (han er tømrer).. Men selv er jeg er jeg et nervevrag igen Det sgu psykisk hårdt og forsøge sig med og være det gør det selv mand
det nye gulv vil ikke hjælpe på de knagelyde , kan muligvis være at det dæmper det lidt , men stabilisere det , gør det ikke
det du kan gøre , er at skrue det gamle gulv fast til strøerne , da det højest sansynligt er de gamle søm der knager når gulvet giver sig , det kan du fjerne helt ved at skrue midt i hvert brædt , så det er låst
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også