Indvendige døre "klistrer".

Ja, vores gamle hvidmalede døre siger sådan en træls klistre-lyd, når man åbner dem, når de har været lukkede et stykke tid.
Er der noget jeg kan behandle karm og/eller dør med, så de slipper uden lyd?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan lige tilføje, at jeg har forsøgt med stearin, det hjalp ikke en døjt.....
Har selv lignende problem, og har også forsøgt mig frem med diverse smørremidler. Lydene skyldes, i hvert fald her hos mig, at dørene gennem tiderne er blevet malet et utal af gange hvorved malinglaget simpelthen er blevet for tykt. Eneste udvej jeg kan få øje på er at slibe dørene ned og male dem op forfra.

Det nemmeste er måske at punktslibe hvor døren binder mest og så bare pletmale efterfølgende.

Har endnu ikke været igang med mine egne døre...

Mvh
Anders

 

Nok lettere at høvle lidt af i stedet for at slibe Eller måske vride hængslerne lidt an på hvor det er det skraber på. Ved ikke lige havde det kaldes...

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
BUMP.....

Hvad med at smøre vaseline på....?
Jacob, i forbindelse med mit arbejde som snedker er jeg nu og da ude for, at tætningslisterne i vinduerne/dørene lige skal smøres lidt. Her bruger jeg noget olie med silikone.

Det er ikke sådan, at jeg dænger det til med silikoneolie. Kun ganske lidt skal der til og så tørres der let af med en klud bagefter. Så kører det fint.

Det der med vaseline er jeg bange for bliver en fedtet omgang. Prøv med noget silikoneolie.


Svend Erik

Bygningssnedker

Annonce
Ja Svend, og efterfølgende når du har tværet silikone olie ud over tætningslister (og halvdelen af døren) er den umulige at male på bagefter.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Nå, nu er een dør forsøgsvis smurt med vaseline, og en anden med silikoneolie.
Opfølgning følger.....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også